Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Квят предложи F1 пилотите да гласуват относно въвеждането на Halo

Квят предложи F1 пилотите да гласуват относно въвеждането на Halo

41
0

Пилотът на Торо Росо Данил Квят смята, че ФИА би трябвало да се поинтересува от мнението на пилотите във Формула 1 относно въвеждането на устройството Halo.

Състезателите в Гран при изпробваха системата през втората половина от сезона по време на свободни тренировки. Мненията им бяха различни, като Halo ще продължи да се тества и през 2017 г., като идеята е да бъде въведена за 2018-та.

„Обсъждахме системата (през сезона). Някои са може би по-скоро неутрално настроени, други са за, трети – против. 22 пилоти сме, 22 различни личности и става дума за дискусия. Но мисля, че трябва да ни разрешат да гласуваме или нещо подобно. Идеята е да чуят мнението ни като състезатели. Ситуацията (през изминалия сезон) не бе много постоянна. На моменти изглеждаше като че ли повечето пилоти са за устройството, друг път имаше повече неутрални мнения. Финалното решение ще бъде взето от ФИА, но би трябвало от федерацията да се интересуват от мнението на пилотите. Може би е необходимо да проведат такова гласуване с два възможни отговора – да или не”, обясни Квят.

Halo получи одобрение от Нико Розберг (Мерцедес), Даниел Рикиардо (Ред Бул), Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Карлос Сайнц (Торо Росо).

„Изобщо не ме дразни или притеснява по време на каране”, обясни Розберг. „Нямаше никакви грижи с видимостта. Знам, че не изглежда особено добре отстрани – колите със сигурност няма да станат по-красиви, но е толкова голяма стъпка по отношение на сигурността, че съм убеден в полезността на системата.”

Сайнц коментира, че при напускане на бокса неминуемо гледаш към устройството, но до края на обиколката вече си свикнал с него. Хюлкенберг пък дори бе изненадан от липсата на проблеми с видимостта, допълвайки, че е нужно време, за да свикнеш с него.

Инцидентът на пистата Сепанг в Малайзия с Кевин Магнусен, при който Рено-то на датчанина се подпали, доведе до други коментари: относно излизането от кокпита при наличието на Halo.

„Едно от нещата, които отбелязах след пробите ми с Halo в Сингапур, бе, че излизането от кокпита е малко неудобно. Трябва да внимаваш къде си поставяш краката. Може би устройството трябва да се направи така, че да можем да излезем от колата малко по-бързо”, заяви Фернандо Алонсо.

Именно времето за слизане от болида бе посочено от Серхио Перес като основен проблем след неговия тест на Монца в Италия: „Видимостта бе доста добра, което, честно казано, ме изненада. Не съм напълно доволен обаче от слизането от автомобила. Притеснявам се колко бавно се измъкваш. С Halo-то отнема пет секунди повече. Не се чувствам особено комфортно заради факта, че ми е нужно повече време, за да изляза от автомобила. Смятам, че трябва да се работи по този аспект, за да става слизането максимално бързо. В критична ситуация 5 секунди могат да са дълго време.”