Люис Хамилтън бе най-бърз и в двете петъчни тренировки на пистата COTA в Остин, където програмите на отборите от Формула 1 бяха силно повлияни от постоянния дъжд над трасето.
„Нямаше кой знае какви събития, което е жалко, тъй като присъстваха доста хора. Времето бе ужасно, а и точно когато изглеждаше като че ли пистата ще поизсъхне за втората тренировка, отново заваля”, коментира англичанинът.
„В първата сесия направих само няколко обиколки, защото гумите ни трябва да изкарат до третата тренировка, а и в дъжда не можем да научим кой знае какво. Във втората изчаках максимално дълго преди да изляза, колкото да проверя дали има промяна на пистата или в поведението на гумите. Колата все още вървеше добре, но пистата като че ли бе по-неравна в сравнение с предишни години.”
„Гумите интермедия даваха доста добро сцепление на мокрия асфалт, но не мисля, че ще издържат кой знае колко дълго. Всъщност с този тип може да се кара при доста сериозни количества вода на трасето, така че моментът за смяна на гумите за екстремно мокро и тези ще е много важен.”
Валтери Ботас коментира, че целият петък бе доста скучен ден заради чакането дъждът евентуално да спре. Той също каза, че излизанията му на пистата са били ограничени заради желанието да запази повече гуми за квалификацията.
„И в няколкото ми обиколки обаче, автомобилът вървеше чудесно дори в лошите условия. Болидът изглежда силен и на мокро, и на сухо. Настройките за събота и неделя ще са сложни, като се има предвид, че не сме изпробвали сликовете. Но пък така ще разберем колко добри всъщност са симулациите ни, тъй като реглажите ще се основават изцяло на тях и на работата във фабриката. Наличните типове гуми са различни в сравнение с миналогодишните. Това допълнително ще усложни настройването на колите и взимането на решение за стратегията. Така че дори да направим силна квалификация, нямаме никакви гаранции за неделя и това прави нещата интересни”, сподели Ботас.
It’s been one wet Friday @COTA 🇺🇸📸
Excited to see what Saturday brings! pic.twitter.com/NdSOohc7XM
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 20, 2018