Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Квят изненадващо с първо време в петъчния ден на пистата Марина Бей

Квят изненадващо с първо време в петъчния ден на пистата Марина Бей

78
0

Данил Квят от екипа на Ред Бул постигна най-добро време във втората свободна тренировка на пистата Марина Бей в Сингапур. Руснакът успя да изпревари Кими Райконен от тима на Ферари и своя съотборник Даниел Рикиардо. Едва четвърто време записа световният шампион Люис Хамилтън, докато Нико Розберг, неговият съотборник в отбора на Мерцедес завърши седми зад Себастиян Фетел (Ферари) и Серхио Перес (Форс Индия). Фернандо Алонсо (Макларън), Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и Макс Верстапен (Торо Росо) пък допълниха местата в топ 10.

Температурата на въздуха остана 29 градуса и в началото на втората свободна тренировка в петъчния ден, но тази на асфалта падна до 32 градуса, което създаваше известни затруднения при намиране на необходимото сцепление.

Това се видя още преди изтичането на първите десет минути, след като грешка на Уил Стивънс го прати в мантинелите и доведе до второ спиране на сесиите в петъчния ден от кола на Маруся.

Нико Розберг също се оплака от не достатъчно сцепление на предната ос при влизането в завой с висока скорост. Проблемите обаче бяха не само за пилота на Мерцедес, но и за неговия сънародник Себастиян Фетел, който също имаше трудности при управлението на своето Ферари.

Въпреки оплакванията на Фетел, неговият съотборник Кими Райконен поведе в началото, подобрявайки с 0,3 сек най-доброто време от първата тренировка. Даниел Рикиардо даде втори резултат, потвърждавайки добрата форма на Ред Бул на подобен тип трасета. Руският му колега Данил Квят бе трети, а едва четвърти и пети след първите излизания на пистата с меките гуми бяха пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг.

Проблемите за Квят от първата сесия причинени от повреда в задвижващата система изглеждаха разрешени.

Хамилтън излезе начело около час след началото на втората свободна тренировка. Именно в това време започнаха и опитите със супер меките гуми, като Райконен бе първият пилот на пистата, започнал обиколка с тази смес.

Без особени проблеми финландецът подобри времето на Хамилтън със 1,5 сек., което потвърждаваше очакванията на Пирели за приблизителна разлика от 1,8-2,2 сек разлика между двата типа гуми. Фетел изостана на 0,3 сек от своя съотборник, като проблемите на германеца с намирането на достатъчно добър баланс продължаваха.

Изненадващо представянето на Мерцедес със супер меките гуми изглеждаше проблемно. Първо Хамилтън пропусна точката на спиране на първи завой, а след него Розберг записа едва трето време зад пилотите на Ферари, изоставайки с 0,6 сек. При втория си опит все пак Хамилтън успя да постигне второ време, но продължаваше да изостава от Райконен с 0,3 сек.

Рикиардо и Квят показаха намерение да се борят за място в челото, като Рикиардо измести Хамилтън от второто място, а Квят се нареди пети зад Фетел. Още при следващата си обиколка обаче руснакът поведе, изпреварвайки макар и с малко Райконен.

Веднага след тези първи излизания със супер меките гуми пилотите започнаха изпитания на тяхната издръжливост. Първото място на Ред Бул в тренировката, което изглеждаше вече сигурно се потвърждаваше и от времената в дълга серия от обиколки. Рикиардо успяваше да слезе под 1:50 мин. на тур, докато тази цел изглеждаше недостижима за Хамилтън, което даваше надежди за добро представяне на отбора от Милтън Кийнс и в неделния ден. Австралиецът бе изключително доволен както от темпото си, така и от износването на гумите.

При Розберг темпото изглеждаше още по-бавно, като единственият въпрос бе с какво количество гориво са различните отбори. Германецът не успяваше дори да слезе под 1:52 мин. на обиколка. Значително по-добре от него се представяше Себастиян Фетел, чиито време на обиколка със супер меките гуми бяха близки до тези на Хамилтън. Подобно бе положението и при Кими Райконен.

Така по всичко изглеждаше, че борбата в неделния ден ще е между отборите на Мерцедес и Ред Бул, като обаче трябва да се вземе предвид и представянето в квалификацията, защото изпреварванията на Марина Бей са доста трудни. Затова недостатъчно добро представяне в съботната вечер може да струва шансовете за борба за победа в Сингапур. Ферари поне за момента изглеждат трета сила и ще трябва да се опитат да намерят повече скорост в последната свободна тренировка в съботния ден.