Жак Вилньов смята, че кола за сигурност трябва да излиза на писта при всеки инцидент в надпреварите от Формула 1.
Световният шампион във Формула 1 за 1997 г. направи този коментар след катастрофата на Жул Бианки в Япония. Френският пилот на Маруся е в болница и претърпя мозъчна операция.
– Правилата за сейфти кара трябва да бъдат променени – бе категоричен канадецът. – Вземете Америка за пример – там колата за сигурност излиза всеки път, когато има инцидент на трасето. Не трябва да се оставя място за субективни преценки. Още докато се състезавах, а и след това винаги съм твърдял, че сейфти карът трябва да излиза при катастрофа. От години трябваше да се постъпва така.
Вилньов каза още, че винаги се е притеснявал, когато самият той е катастрофирал, дали някой няма да се блъсне в него. Бианки се удари в задната част на трактор, излязъл да прибере Заубер-а на Адриан Сутил, излетял по-рано на същото място.
– Проблемът сега е, че медиите и феновете се оплакват всеки път, когато ФИА пусне кола за сигурност. Твърдят, че това съсипва състезанието. Затова сега (ФИА) мисли толкова. А в тази ситуация губят всички. Да, понякога това действия забавя малко надпреварата, но поне се избягват случаи като този (с Бианки) и се елиминира човешкият аспект при взимане на решение. Когато се състезавах и претърпявах катастрофа, винаги се притеснявах някоя кола да не се блъсне в мен. Никога не ми е допадало предупреждението да е само с жълти флагове. Да, намаляваш скоростта, но с колко? Може да спукаш гума, окачването да се повреди. Изумен съм, че такова нещо не се е случвало досега. Мисля, че просто сме имали късмет преди – допълни Жак.
Преди това Ники Лауда каза, че на Сузука не са допуснати грешки, но състезанието е можело да стартира по-рано. Според него станалото с Бианки е резултат от странно стечение на обстоятелствата.
– Надпреварата бе стартирана по възможно най-разумния начин. Но можеше началото да е по-рано. В това няма съмнение. Ситуацията (с времето) бе предвидима, беше възможно стартът да е в 1 часа следобед. Но не аз взимам тези решения. В крайна сметка щеше да е да е по-добре. Но свикваме нищо да не се случва и изведнъж всички са изненадани. Трябва винаги да помним, че автомобилният спорт е опасен – заяви австриецът.