Начало Други КА-2 Рейсинг тим започна предсезонни тестове

КА-2 Рейсинг тим започна предсезонни тестове

60
0

Пловдивският тим КА2 Рейсинг вчера официално откри предсезонните тестове за пистовите състезатели на трасето Дракон край Калояново с първия от двата дни на изпитания за двукратния шампион на страната Константин Маршавелов в серия Макси и най-младият национален първенец в Туринг от миналия сезон Иван Влъчков. Тестовете на ментора и неговия ученик в пистовите състезания бяха планирани за първия идеален за каране на трасето ден.

Реално и за Маршавелов, и за Влъчков това е първото излизане за сезона. „Не, при никакви случаи това не са били обиколки за времена, обясни навъртените днешни километри Маршавелов пред RallyXpress. – Използвах тренировъчния автомобил, при това с гумите, с които правих подготовката си за Твърдица.“ Независимо от това, че пилотът на КА2 Рейсинг Тим използваше тренировъчния автомобил, Маршавелов доста се потруди при всичките 37 тура, които завъртя на стандартното състезателно трасе на Дракон-а, регистрирайки постижение от 1:07.650 мин за тур.

„За момента не съм правил никакви планове за предстоящите тестове, каза още Косьо Маршавелов. – А и как да ги правя, след като календарът не е сигурен. Къде бих могъл да ги направя – на Серес или на Дракон-а? Намерението ми за тази година е, заедно с Георги Гвоздейков като навигатор, да участвам и в един-два от рали-спринтовете, като тази част от състезателната ми програма през сезона ще зависи главно от това, дали стартовете няма да се покриват с тези от пистовия шампионат.“

Но докато за Маршавелов използването на тренировъчния автомобил бе предрешено от това, че бекачката не е пипана откакто завърши шампионата със състезанието на Дракон-а, то младият Влъчков се пусна на трасето с новата си тренировъчна Хонда Сивик – бившият автомобил на Иван Шопов и софийския АСК Сакси). Иван също така изпробва и колата на Маршавелов – тренировъчното Ево 10.„А как спира! И при това не е „бегачката, коментира тази част от тестовете Влъчков. – Каквото поискаш, това прави…“

За Влъчков тестът с тренировъчния автомобил е втори по ред от края на миналата есен, когато обаче на това трасе екипът му се налага да се справя с проблеми в скоростната кутия. „Доволен съм, разбира се, обобщи първия от двата си тестови дни Влъчков. – Нищо, че с Фичо (Ивелин Терзиев – механикът на пилота) се готвихме за спринта в Твърдица, чаках днешния ден с голямо нетърпение.“

След началото на тестовете Влъчков прави общо 28 тура на пистата, разделени в пет сесии, като най-дълга е втората – с 9 последователни обиколки. Най-доброто постижение обаче е в петата обиколка на четвъртата сесия, в която Влъчков спира хронометрите на 1:08.267 мин. Постижението може да се смята за повече от добро, като се има предвид, че то е само на 1.88 сек от рекордното време на Иван от последното състезание на същото трасе през миналата година. При това е направено с тренировъчната машина и в процес на последователни настройки на автомобила между сесиите.

„Реално тестовете ни ще са съобразени с променените правила за този сезон, каза Ивелин Терзиев-Фичо. – При по-дълго състезание трябва да потърсим, а и да намерим оптималния вариант за гумите. Днешните 28 обиколки бяха повече за настройките на автомобила и да се подготвим за утрешната програма на пилота.“ Неговите тестове за деня реално бяха с доста повече обиколки, след като Иван, освен обиколките с Мицубиши-то на Маршавелов, направи и допълнителни турове с Рено Меган Трофи (275 к.с.) на Венцислав Иванов. Те обаче не бяха измерени.