Кадилак продължава подготовка за влизане в F1 през 2026 г. Американският екип привлече Питър Крола. Доскоро британският инженер заемаше ръководна позиция в Хаас, като преди това е работил и в Макларън.
The Cadillac F1 operation is continuing to expand, with former @HaasF1Team team manager Peter Crolla joining in a similar role: https://t.co/0L9HYkEba4
— Adam Cooper (@adamcooperF1) February 4, 2025
Крола се присъедини към Хаас през 2015 г. Първоначално той изпълняваше длъжността координатор на състезателния отбор, за да подпомогне подготовката на за дебюта в F1 през 2016 г. През 2017 г. той преминава към ролята на мениджър на отбора, която заемаше до края на 2024 г. Преди това Крола работеше няколко години в Макларън.
Привличането на Крола ход внася безценен опит в екипа на Кадилак, който ще влиза в F1 догодина. Американският екип вече привлече други специалисти с огромен опит в световния шампионат като Ник Честър, Пат Саймъндс, Роб Уайт и Греъм Лоудън. Саймъндс дори изрази възхищението си от напредъка, който вече е постигнат от екипа, особено от „солидната фундаментална работа“ при разработването на автомобила. Той вярва, че Кадилак може да пусне конкурентен автомобил още през 2026 г. В същото време опитът на Крола и възможностите, свързани със създаването на напълно нов отбор във Формула 1
Кадилак все още не е получил официално одобрение за участие на стартовата решетка през 2026 г. Очаква се това да стане съвсем скоро. Съобщава се, че ФИА е на финалния етап от даването на официална зелена светлина на проекта на американския производител. След това ще трябва да бъде постигнато търговско споразумение с ръководството на F1. Говори се, че Кадилак ще плати $450 млн. за участието в световния шампионат. Но според Тото Волф и Хелмут Марко, тази сума не е достатъчна.
Първоначално Кадилак ще използва задвижващи системи и други компоненти, произведени от Ферари. По този начин Скудерията ще има два клиентски отбора и след влизането на новите технически правила. В края на тази година Ферари се разделя със Заубер, с който работеше от 2010 г. насам.
Преди близо месец Кадилак създаде нов департамент за производство на задвижващи системи. Планът е екипът да произвежда собствени силови агрегати от 2028 г. Разбира се, това може да се случи и по-късно.
402!
Check our most recent post if you’re a Checo fan#CadillacF1 pic.twitter.com/IZQoUmQQFh
— Cadillac F1 Team News (@CadillacF1_) February 4, 2025