Кадилак създаде компания за производство на задвижващи системи за F1. Планът е американският отбор да използва свой агрегат най-рано от 2028 г. Кадилак също така обяви кой ще ръководи новото подразделение, създадено специално за участието в най-високото ниво на моторните спортове.
Вчера Дженерал Моторс (GM) създаде нова компания заедно с TWG Motorsports. Планът е в нея да се произвежда двигателите на бъдещия отбор на Кадилак в F1. Американците ще влязат в F1 през 2026 г. Първоначално Кадилак ще използва задвижващи системи на Ферари, след което трябва да направи собствен силов агрегат
TWG e мажоритарен собственик на новия отбор, първоначално създаден от Андрети Глобал. Това се случи след оттеглянето на Майкъл Андрети в края на миналата година. Така начело на компанията застана Дан Таурис. Той в крайна продължи проекта и го доразви. В крайна сметка американският отбор реши да смени името на Кадилак и получи разрешение да се присъедини на стартовата решетка догодина.
В прессъобщението на Кадилак c се посочва, че начинанието между основните спонсори ще постави отбора „на пътя към превръщането му в „пълноценен заводски екип“ към края на това десетилетието.
Новата организация за производство на задвижващи системи ще бъде известна като GM Performance Power Units LLC. За неин главен изпълнителен директор беше бъде назначен Ръс О’Блинс.
Преди това О’Блинс е работил като директор на екипа на Дженерал Моторс за задвижване и представяне в моторните спортове, който произвежда двигатели за машините на Кадилак и Корвет. Двете марки от семейството на GM участват в различните класове на IMSA и WEC.
„Щастливи сме да приветстваме Ръс на тази ключова позиция“, каза Дан Таурис. „Неговият експертен опит и лидерство ще бъдат от съществено значение, докато полагаме основите на пътуването на Кадилак във Формула 1.“
„Заедно с шефа на отбора Греъм Лоудън [обявен в новата си роля миналия месец], те ще ръководят отбора в установяването на нови стандарти за представяне и иновации в спорта“, добави главният изпълнителен директор на TWG.
„Ръс носи огромен опит от много шампионати. Той има изключителен технически опит, включително като ръководител на хибридните агрегати на Кадилак и Корвет C8.R в IMSA, които са доказани победители“, каза Марк Ройс.
„В F1 ще демонстрираме инженерните и технологичните възможности на GM на глобална сцена. Ръс е правилният избор да ръководи екипа за задвижващи агрегати, който ще осъществи това“, добави президентът на Дженерал Моторс.
Бъдещото задвижване на Кадилак ще бъде произведено в ново съоръжение, разположено в близост до технологичния център на GM в Шарлот, Северна Каролина. Това ще бъде първият случай в модерната история на F1, където даден двигател се прави извън Европа
„Наистина съм развълнуван, че имам възможността да създам и ръководя екипа, който ще пусне на стартовата решетка американски силов агрегат от F1“, каза О’Блинс. „В момента GM PPU увеличава екипа си и наема служители във всички области.“
Cadillac forms new company to build post-Ferrari F1 engines:
— TWG Motorsports and General Motors have established GM Performance Power Units LLC to develop Cadillac’s in-house Formula 1 power units, moving beyond its current deal with Ferrari.
— The team, majority-owned by TWG… pic.twitter.com/JZdBGymkut
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) January 10, 2025