Марката Volkswagen засили икономическата ефективност на Групата устойчиво през първото тримесечие на 2022 г. През първите три месеца Оперативната печалба преди специални позиции се увеличи до 513 милиона евро (1-во тримесечие на 2021 г.: 490 милиона евро). Приходите от продажби достигнаха малко под 15 милиарда евро (1 тримесечие на 2021 г.: 17,6 милиарда евро) благодарение на оптимизирания модел и ценовата политика, докато броят на доставките в същия период възлиза на около един милион автомобили (Q1 2021: 1,36 милиона) заради войната в Украйна, глобалния недостиг на полупроводници и последните коронавирус-мерки в Китай. За разлика от това, оперативната възвръщаемост от продажбите преди специални позиции се повиши до 3,4 процента (1-во тримесечие на 2021 г.: 2,8 процента).
„Ние допълнително подобрихме икономическата си ефективност в тази трудна среда. Това само подчертава, че Volkswagen е избрал правилния път за постигане на дълготраен подобряване на неговата конкурентоспособност и рентабилност със стратегията ACCELERATE. Ето защо положихме много солидна основа за ускорената трансформация към мобилност с нулеви въглеродни емисии и напълно свързана мобилност“, каза изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер.
Volkswagen improves cost efficiency and economic efficiency in a tough environment!
ℹ️ Operating result increases to EUR 513 million
ℹ️ Operating return on sales rises to 3.4 percent
ℹ️ #eMobility strategy on track: 74 percent more all-electric cars delivered
— Volkswagen News (@volkswagen) May 4, 2022
Постоянен фокус върху ефективността на разходите
Volkswagen продължава да работи усилено за подобряване на ефективността на разходите си – например за по-нататъшно намаляване на постоянни и режийни разходи – с цел укрепване на конкурентоспособността в дългосрочен план.
В момента сме изправени пред различни предизвикателства като геополитическата несигурност, покачване на цените на суровините и енергията и ефектите от пандемията в Китай. Работим за противодействие на тези рискове с нашите мерки за намаляване на разходите и чрез подобряване на качеството на нашите оперативни резултати в конкретни области. Въпреки това, ние се придържаме към нашата цел за оперативна възвръщаемост от продажбите от 6 процента през 2023 г.
Александър Зайц, финансов директор на Volkswagen
Тази прогноза зависи от това как войната в Украйна се развива и по-специално върху нейното въздействие върху световната икономика и по този начин върху бизнес дейностите на марката Volkswagen. Търсенето от страна на клиентите остава високо както на модели с двигатели с вътрешно горене, така и на електрически модели.
По-нататъшно рязко нарастване на единичните продажби на изцяло електрически модели
53 400 изцяло електрически автомобили (BEV) бяха доставени през първите три месеца (+74 процента). Напълно електрическият ID.4 имаше ключова роля в това. Повече половината от доставените електрически автомобили са ID.4. От тях 30 300 броя са предадени на клиенти. Сега Volkswagen напредва с разширяването на производствения капацитет за своя най-продаван електрически автомобил. На 20 май 2022 г. заводът в Емден ще започне серийно производство на ID.4, като това ще създаде допълнителен капацитет за успешния модел. През втората половината от годината ID.4 също ще слезе от производствената линия в Чатануга в Съединените щати. Моделите на цялото ID. семейство продължават да се радват на активно търсене, с над 120 000 клиентски поръчки,
Изоставането на поръчките във всички модели достигна исторически връх от повече от 670 000 автомобила само в Европа. Поради това Групата работи усилено за запазване сроковете за доставка на клиентите възможно най-ниски и обработва възможно най-бързо голямото изоставане на поръчките.
Финансови резултати на Volkswagen Леки автомобили
Q1 2021 | Q1 2022 | Промяна в % | |
Приходи от продажби (€ млрд) | 17.6 | 14.9 | –15.3% |
Оперативен резултат (€ млн) преди специални позиции | 490 | 513 | +4.7% |
Оперативна възвращаемост от продажби (%) преди спец. позиции | 2.8% | 3.4% | +23.6% |
Нетен паричен поток (€ млн) преди специални позиции | 365 | 92 | –74.7 |
Доставки на Volkswagen Леки автомобили по региони
Q1 2021 | Q1 2022 | Промяна в % | |
Западна Европа | 271,100 | 215,400 | –20.5% |
Централна и Източна Европа | 53,800 | 34,000 | –36.8% |
Северна Америка | 127,500 | 95,800 | –24.8% |
Южна Америка | 109,200 | 52,300 | –52.1% |
Китай вкл. Хонгконг | 732,400 | 557,900 | –23.8% |
Азиатско-Тихоокеански рег. | 29,500 | 30,200 | +2.1% |
Близък изток/Африка | 36,500 | 26,500 | –27.4% |
В световен мащаб | 1,360,100 | 1,012,100 | –25.6% |