Начало Избрани Какво най-много липсва на Алонсо в модерната F1?

Какво най-много липсва на Алонсо в модерната F1?

244
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо, снимка Астън Мартин

Фернандо Алонсо направи сравнение между по-старата и модерната F1. Пилотът на Астън Мартин сподели носталгичен поглед към по-миналите ери в световния шампионат и призна, че му липсват „презареждането с гориво, шумните двигатели и момичетата на стартовата решетка.“ Алонсо все пак призна, че F1 се намира на „добро място“ и продължава да увеличава популярността си.

Алонсо е най-опитният пилот в историята на F1. Двукратният световен шампион има близо 400 старта в световния шампионат от 2001 г. насам. Той е единственият състезател, който е карал в последните три различни ери на шампионата, в които се използваха V10, V8 и V6 двигатели

Неотдавна Алонсо разкри какво му липсва най-много от предишните ери на F1. Испанецът беше много искрен и дързък и изрази известна носталгия към времената преди 2010 г.

„Зареждането с гориво. Бързите коли в неделя. Звукът на двигателя. По-големи спонсори. Момичетата на решетката. Момчетата на решетката“, сподели Алонсо, цитиран от RacingNews365.

„Това беше различен маркетинг. Сега всичко е свързано със социалните медии. Преди беше по-скоро с реалния свят“, добави двукратният световен шампион.

Носталгичните спомени на Алонсо напомнят за ера, която е непозната за най-младите фенове на F1. Преди 2010 г. в световния шампионат беше позволено зареждането с гориво по време на състезания. Това на свой пред предразполагаше към още по-интересни и дръзки стратегии.

Алонсо има опит в ерите, когато се използваха атмосферни V10 и V8 двигатели. Макар да не бяха толкова мощни колкото настоящите V6 хибриди, те бяха значително по-шумни. От 2014 г. насам звукът на болидите се промени коренно заради въвеждането на новите турбо-хибридни двигатели. F1 направи усилия да подобри шумът на тези мотори, но в крайна сметка няма как те да настигнат своите предшественици. Затова Стефано Доменикали обмисля дали F1 да не увеличи звука на следващото поколение двигатели

Въпреки че беше носталгичен, Алонсо остава и прагматичен по отношение на сегашното състояние на F1. Той признава, че спортът никога не е бил по-популярен и по-професионално управляван.

„Мисля, че сега сме на добро място. F1 е много популярна по целия свят, особено в САЩ. Това е благодарение на Либърти Медия и всички действия, които те предприемат.“

Алонсо също така похвали въвеждането на горна граница на разходите. Според него това частично е изравнило отборите и е насърчило по-голямата конкуренция.

„Сега отборите са много професионални. Има много дисциплина, бюджетни лимити. Затова смятам, че вероятно се намираме в най-добрата ера на F1“, обясни пилотът на Астън Мартин.

Алонсо призна, че F1 трябва да прави компромиси заради акцента върху по-голяма ефективност и устойчивост. Испанският ветеран изрази съжаление от факта, че автомобилите са изключително тежки в началото на състезанията. Това се дължи заради пълния резервоар и наличието на хибридна система.

„Вярно е, че в минало питстоповете ти даваха много повече възможности за стратегия. Можеше да започнеш с по-голямо количество гориво, по-ниско натоварване,  да отидеш на три спирания или на едно спиране. Не се налагаше да управляваме толкова много нещата, колкото сега.“

„А състезанията… тъй като се състезавахме с 30 кг [гориво] на борда, темпото от квалификацията спрямо състезанието беше с една секунда по-бавно или нещо подобно.“

„Сега понякога сме по-бавни със седем секунди в началото на състезанието заради наличието на горивото и батерията. Честно казано това е малко по-неприятно и не толкова мотивиращо. Но от друга страна, най-хубавата ера на спорта е точно сега“, заключи Фернандо Алонсо. Испанецът има договор с Астън Мартин до края на 2026 г. Следователно той ще може да кара и новата генерация автомобили и да продължи да пише история.