Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво точно иска ФИА от отборите с новата директива

Какво точно иска ФИА от отборите с новата директива

4440
0
Серхио Перес, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Новата техническа директива на ФИА по отношение подскачането на болидите влиза сила още от Гран при на Канада. Ауто Мотор унд Шпорт хвърли допълнителна светлина върху TD039 и изискванията, включени в нея.

По време на петъчните свободни тренировки през уикенда за Гран при на Канада ще се наблюдава износването на планките и подовете. Посредством два сензора, намиращи се близо до центъра на тежестта ще бъде засечено движението на колите нагоре-надолу. Ще се наблюдават и засичат също така силите, които влияят върху пилотите по време на движение. Данните постъпват в реално време при ФИА, а след сесия се предава и останалата събрана информация.

Преди третата свободна тренировка на пистата Жил Вилньов ФИА ще подаде към отборите стойностите, на които трябва да отговарят болидите при движение, за да бъдат считани за безопасни

Ако преминава зададените граници, съответният отбор ще трябва да направи промени в настройките на колите си. След третата тренировка отборите ще предадат на ФИА данните за настройките си. Ако излизат извън посочените от федерацията граници, ще трябва да използват варианта, който ги доближава най-много до лимита и да вдигнат колата с 10 мм без да променят хода на окачването или аеродинамичната конфигурация. Ако не го сторят, болидите ще се считат за опасни и ще бъдат дисквалифицирани.

Засега не е решено дали за граница ще се използват пикови или усреднени стойности. Отборите ще установяват границите, в които подскачат болидите им и оказваните върху пилотите сили в рамките на 3 последователни обиколки без DRS и в състезателно темпо. Серията ще се смята за невалидна ако бъде преценено, че пилотът е карал умишлено бавно.

Повече информация относно дискусиите за промяна в правилата и дали е възможна такава ще може да намерите в новия брой на ClubS1 (257).