Въпреки интензивните дискусии около легалността на каналите след ауспусите на Катерам и Уилямс, те са запазени и върху двете коли днес. Екипите все още не са отстранили допълнителните елементи.
От отборите твърдят, че те не нарушават правилата в точка 5.8.3 и 4, както и 3.8.4, които постановяват допустимото положение на ауспусите и корпуса на колата.
Техническият делегат на ФИА Джо Бауер обикаля боксовете и бе дълго време снощи в Уилямс. За жалост планираната за днес среща с шефа на инженерния екип на тима на пистата Хави Пужолар пропадна, защото испанецът е получил бъбречна криза.
Според добре информирани източници решенията може и да не противоречат формално на правилата, защото стените на каналите са прави (както е по правилник). Има обаче допълнителни елементи в горната част, което не би трябвало да е позволено, но не е ясно фиксирано, а по-скоро противоречи на духа и идеята на правилата.
Въпросните допълнителни елементи повишават скоростта на изгорелите газове и подобряват Коанда ефекта, около който се въртят разговорите в техниката тази зима.