Начало Избрани Капито: Шумахер е една от опциите на Уилямс за 2023 г.

Капито: Шумахер е една от опциите на Уилямс за 2023 г.

1216
0
Мик Шумахер, Хаас
Мик Шумахер, снимка Хаас

Йост Капито заяви, че Мик Шумахер заслужава да запази мястото си във Формула и през следваща година. Шефът на Уилямс призна, че германецът е една от опциите за тима от Гроув за 2023 г. В края на миналия месец Уилямс официално обяви раздялата си с Николас Латифи и все още не е разкрил новия съотборник на Алекс Албон.

Договорът на Шумахер с Хаас изтича в края на тази година. Младият състезател може да напусне и академията за млади пилоти на Ферари в края на тази година и да си потърси късмета в друг отбор. Опциите за Шумахер-младши са Уилямс и Алпин.

Според Капито, Уилямс може да има невероятен пилотски състав в лицето на Алекс Албон и Мик Шумахер. Германецът вярва, че базираният в Гроув отбор може да помогне за развитието на кариерата на 23-годишния състезател.

„Шумахер е една от опциите на Уилямс за 2023 г. Ще видим дали това ще се случи. Бих се радвам да имам в своя екип пилоти като Мик и Алекс.“

„[Шумахер в Уилямс] със сигурност би бил очарователен. Той наистина може да напредне и да стане много добър пилот в F1.“

„Сега той едва във втората си година в спорта. Ако погледнете Джордж Ръсел, той също направи грешки с Уилямс през първите си две години, но въпреки това се разви добре.“

„F1 е много сложна. Разликите с Формула 2 са огромни, защото автомобилите са много по-сложни и по-взискателни. Трябва да се научите на това и да дадете на един пилот две години, за да стигне дотам и да покаже какво може през третата година.“

Един от съперниците на Шумахер за второ място в Уилямс е Логан Сарджънт. Американец е част от академията на британския екип и прави добро впечатление във Формула 2. 21-годишният състезател ще бъде зад волана на болида FW44 в първата петъчна тренировка в Тексас.

„Логан определено е в списъка, тъй като той е нашият младши пилот. Ние не спираме да го подкрепяме. Той свърши фантастична работа във F2 през дебютната си година, но не е единственият, който е в полезрението ни.“

„Нямаме никакви очаквания. Заради това мисля, че имаме достатъчно време. Всяка времева рамка, която бих споменал сега, може да се окаже погрешна.

„Трябва да сме на крак и да видим какво е развитието. Когато настъпи подходящият момент, ще обявим кой ще бъде новият съотборник на Албон“, допълни Йост Капито.

Това ще бъде второ участие за Албон на невероятното японско трасе. 26-годишният състезател завърши на четвърта позиция в последното издание на Гран при на Япония преди три години.

„Япония е една от любимите ми писти в календара. Наистина харесвам Сузука като място“, сподели Албон.

„Смятам, че тази писта ще пасне много повече на нашия автомобил, отколкото в Сингапур. Очаквам уикендът да бъде интересен с оглед на времето, което може да ни очаква.“

„Много съм развълнуван, че ще се върна в Япония, тъй като това е едно от любимите ми места за състезания и за посещение. Нека видим какво можем да направим с автомобила на Уилямс“, добави Алекс Албон.

Междувременно това ще бъде първа Гран при на Япония за Николас Латифи. Канадецът не познава пистата Сузука тъй като надпреварата бе отменена през 2020 и 2021-ва.

„Япония е една от пистите в календара, на които очаквам да карам с най-голямо. Това е последното състезание, което все още не съм изпитал като пилот от F1 и не съм го карал в друга категория“, каза Латифи.

„Винаги е много вълнуващо да изучаваш нови писти и особено да идваш на трасе като Сузука, което е от старата школа. Определено съм впечатлен от характеристиките на веригата. Тя е бърз и плавена в определени участъци и има малко възможности за грешки. С нетърпение очаквам да изляза на пистата и да усетя уникалната и страстна атмосфера, която създават японските фенове, добави пилотът на Уилямс.