В Рено Спорт се правят сериозни промени като следствие на случващото се през първата половина на този сезон. Доставчикът на двигатели за отборите на Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам сменя своя шеф Жан-Мишел Жалиние, който бе отговорен за програмата на французите във Формула 1 от началото на 2012 г. Той ще бъде заменен от напусналия отбора на Катерам, Сирил Абитебул. Все още няма официално потвърждение за смяната, но се смята, че тя ще бъде оповестена до дни.
Абитебул работи в Рено до септември 2012 г., преди да премине в Катерам. Това, което изглежда просто като смяна на върха обаче може да е началото на сериозно преструктуриране в Рено. Партньорите от Ред Бул критикуват още от началото на сезона, че задвижващите системи на французите изостават като мощност от тези на Мерцедес. Това дори породи слухове, че Ред Бул се подготвят да закупят Рено Спорт, за да развиват свои собствени задвижващи системи.
За отборът, станал световен шампион през последните четири години, за момента изглежда, че други алтернативи няма. Хонда, който ще влязат в шампионата през следващата година, изглеждат сериозно обвързани с Макларън поне за 2015 г.
„Ще съм много изненадан, ако Мерцедес са готови да ни дадат двигател“, разсъждава тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер. „Ферари пък развиват своята клиентска програма, но ние искаме да сме партньори. Това би ни позволило да се борим за по-сериозни успехи в бъдеще.“
Според Хорнер най-важна остава връзката между шасито и задвижващата система.
„Ферари и Мерцедес си имат свои собствени отбори и често съм си задавал въпроса, къде бихме се намирали, ако сме само клиенти. Нашата връзка с алианса Рено-Нисан, когато функционираше, беше изключително успешна. Проблемът ни обаче е, че след промяната на правилата те просто не постигнаха поставените цели. Но те продължават да работят усилено, за да наваксат пропуснатото.“
Именно сега изглежда е най-важната фаза за развитието на новите системи за 2015 г. През зимата те ще бъдат хомологирани от ФИА, а се очаква, че те ще са доста променени спрямо тази година. Което дава на Рено възможността да се поучи от грешките и да настигне Мерцедес. В Ред Бул отдавна са наясно, че за бъдеще нямат друга разумна алтернатива и искат обаче влиянието им върху връзката с Рено да нарасне.
Завръщането на Абитебул е първата индикация, че тази връзка ще се заздрави. В последните няколко месеца двамата с Хорнер демонстрираха близки взаимоотношения. Британецът пък изведнъж отново започна да хвали партньорите от Рено след дълго време на критики.
„С Рено сме постигнали огромни успехи, през последните четири години спечелихме почти 50 състезания и точно осем титли. Никой не иска да се откаже от подобно партньорство, но в момента те не са там, където трябва да бъдат.“
Говори се, че е много вероятно Ред Бул да предоставя ноу-хау за развитието на новите системи на французите, идващ от Марио Илиен и австрийските производители от AVL. Въпреки това влияние пък Рено ще продължат да произвеждат своите системи във Вири Шатийон. За да се засили, подобно на Мерцедес, процесът на интеграция между шаси и задвижваща система, Ейдриян Нюи пък е в нова функция като шеф на нов център за иновации.
Така на практика Ред Бул ще има сериозен контрол върху един производител, без обаче да нарушава думата на Диди Матешиц, изключил възможността за собствен двигател в близките години. По този начин остава отворена и вратата за Рено-Нисан да увеличи участието си в подобен проект. Сделката на Ред Бул с Инфинити е доста доходоносна, а освен това има възможност в скоро време произвежданите задвижващи системи да носят името на дъщерната на Рено фирма.
Факт е, че на Силвърстоун отново е предвидена среща между Ред Бул, Рено и AVL. Финалното решение за бъдещето от страна на отбора е наложително да се вземе в максимално кратки срокове, за да остане време за реакция за 2015 г.
„Отбор като Ред Бул винаги има различни възможности“, казва в заключение Хорнер. „Искаме да продължим да се борим в челото и да бъдем конкурентоспособни. Затова обаче се нуждаем от качествена задвижваща система.“