Начало Попитай Тенчев Катастрофата в Сингапур през 2008 г. на Пике и отборните решения

Катастрофата в Сингапур през 2008 г. на Пике и отборните решения

899
0

Искам да се върнем малко назад във времето. Става въпрос за „самокатастрофата“ на Нелсън Пике през 2008-а, балагодарение на която Алонсо спечели. В чисто тактически аспект, с какво това решение е по-различно от всички други отборни заповеди? Особено пред вид факта, че Алонсо в крайна сметка не стана световен шампион и не се промени кой знае какво в класирането за сезона.

Виждали сме десетки пъти смяна на местата между Михаел Шумахер и съотборниците му във Ферари – Ървайн, Барикело и Маса. По-късно сме чували как „Люис/Шарл/някой-друг е по-бърз от теб“, и т.н, както и Фетел, който в ролята на стюарт разменя позициите на пилотите около него. Уви, никой не е наказал някой от другите шефове на отбори, въпреки критиките от много авторитетни журналисти и фенове.

Доколкото тези заповеди са по-fair play от решението на Бриаторе да жертва единия болид за победа на другия? Също така, като последващ въпрос, защо, ако Пике е бил жертва, след това не успя да си намери работа във Формула 1?

Въпрос на Тихомир Николов
#ClubS1 #askTenchev #Formula1 #alonso #flaviobriatore #nelsinhopiquet