Начало Top Moto News Кавазаки изтегля заводския си отбор от WSBK в края на годината

Кавазаки изтегля заводския си отбор от WSBK в края на годината

159
0
Кавазаки и WSBK
снимка, Кавазаки

Кавазаки изтегля заводския си отбор от WSBK в края на годината. Японският производител обяви това решение по време на вчерашния ден. Същевременно стана ясно, че Бимота ще се завърне на мястото на Кавазаки и ще използва мотори с двигатели, произведени от японците.

Кавазаки няма да разполага с официален заводски отбор в WSBK от следващата година. Японската марка ще продължи да участва в шампионата като официален партньор на Бимота. Освен това марката вероятно ще продължи да предлага мотори на клиентски отбори

Като част от споразумението Кавазаки ще достави двигателя от своя мотор Ninja-10RR за шасито на Бимова. Същевременно японският производител ще прехвърли някои от членовете на персонала от KRT към италианската марка. Новият екип ще се състезава под знамето Bimota by Kawasaki Racing Team.

Сделката бележи края на дългата история на Кавазаки като пълноправен участник в WSBK. Японският производител се включи със заводско участие през 2011 г. Същата година Том Сайкс спечели първата победа за марката на пистата Нюрбургринг.

През следващите години Кавазаки направи огромна крачка напред. Японската марка се превърна в основен претендент за победи и титли. През 2012 г. Сайкс беше на косъм от това да спечели световния шампионат. Британецът спечели четири състезания и остана на само половин точка от Макс Биаджи.

Следващата година Кавазаки спечели титлата при пилотите благодарение на Сайкс. Японците обаче останаха втори при конструкторите. После Сайкс беше на косъм от защита на своята титла, но в крайна сметка беше победен от Силван Жинтоли.

Кавазаки започна доминацията си в WSBK след идването на Джонатан Рей през 2015 г. Британецът спечели шест поредни световни първенства до края на сезон 2020. Същевременно японците бяха непобедими при конструкторите.

Кавазаки направи известна крачка назад от 2021 г. нататък. Миналата година марката спечели само 1 старт благодарение на Рей. Британецът в крайна сметка напусна Кавазаки в края на сезон 2023 и се присъедини към Ямаха

Тази година Кавазаки разчита на Алекс Лоус и Аксел Басани. Британецът спечели суперпол, както и второто основно състезание на пистата Филип Айлънд. Миналия уикенд Лоус финишира трети в суперпол надпреварата в Нидерландия.

Вчера стана ясно, че Кавазаки изтегля заводския си отбор от WSBK след приключването на сезон 2024. Японците обявиха, че на тяхно място идва Бимота.

„През последните тринадесет години аз и всички в работилницата на KRT в Гранолерс се посветихме изцяло на проекта Kawasaki Superbike. За това време спечелихме седем титли в WSBK при пилотите, както и многобройни награди за отбори и производители“, заяви Гуим Рода.

„Сега, след като Кавазаки се състезаваше в продължение на почти четири десетилетия в шампионата на Супербайк, сме горди да бъдем част от нова ера. Ние ще формираме инфраструктурата на новия Bimota by Kawasaki Racing Team.“

„Със сигурност ще отделим известно време, за да помислим и да отпразнуваме наследството на Кавазаки в състезанията от Супербайк. Също така сме изключително развълнувани да бъдем основен компонент на това ново съвместно предприятие на Бимота и Кавазаки.“

„Това е еволюция за подхода на Кавазаки към най-високото ниво на серийните състезания. За нас е чест да изиграем своята роля в този нов проект. Убеден съм, че разполагаме с необходимите технологии и човешки ресурси, за да постигнем успех. Ще бъде едно свежо и зареждащо преживяване да излъчим впечатляващ отбор с двама пилоти в шампионата Motul FIM WorldSBK през 2025-та“, добави главният мениджър на KRT.

Бимота има дълга история в състезанията от клас Супербайк. Марката се завръща в WSBK през следващата година. Това се дължи отчасти за да увеличи продажбите на своите серийни мотоциклети

За последен път Бимота се появи на стартовата решетка през 2014 г. Марката обаче така и не получи необходимата хомологация. В крайна сметка пилотите Еъртън Бадовини и Кристиан Идън бяха дисквалифицирани от класирането.

Бимота спечели редица състезания по време по-старото си участие в WSBK в началото на новия. Тогава пилоти бяха Антъни Гобер и Давиде Тардоци. Австралиецът почина по-рано тази година след тежко боледуване.

„Инженерната, технологичната и ежедневната бизнес подкрепа, която Кавазаки вече предлага, върна Бимота в съзнанията и докара потенциални клиенти. Сега е време да направим следващата стъпка в нашето развитие“, заяви Пиерлуиджи Маркони.

„Бимота има състезателна насоченост в своето ДНК още от първия ден на съществуването си. Марката иска да се състезава в WSBK успоредно с разработването на новата ни продуктова гама. Същевременно ще се разширява европейската и световната дилърска мрежа. Bimota by Kawasaki Racing Team със сигурност ще формира основите на следващата глава в историята на Бимота“, добави главният оперативен директор на марката.