Начало Избрани Казал ли е Перес, че колата на Макларън е нелегална? Ред Бул:...

Казал ли е Перес, че колата на Макларън е нелегална? Ред Бул: С неговия акцент думата може да се чуе неправилно

139
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Изказване на Серхио Перес за задното крило на Макларън предизвика разправия в навечерието на Гран при на Сингапур. Крилото бе предмет на оживени дискусии заради поведението си по време на предходната надпревара в Баку. До днес нямаше индикации, че някой от съперниците на отбора от Уокинг е изпратил запитване до ФИА, каквато е обичайната практика при съмнения за легалността на даден компонент. От самата федерация заявиха, че преглеждат поведението на системата от Баку и си запазват правото в случай на нужда да изискат модификации и/или да променят правилата. В деня, в който пилотите разговарят с представители на медиите, въпросът бе повдигнат и тук възникна проблем.

Репортерът на немското издание Тобиас Грюнер написа днес в социалната мрежа Х (бившият Туитър), че Ред Бул и Ферари не са доволни от крилото на Макларън. Той предаде, че Серхио Перес е заявил следното:

„Ясно е, че е извън правилата. Колата е нелегална. Но изглежда е позволено. Много съм изненадан.“

За Ферари бе даден цитат на Шарл Льоклер:

„От това, което чух, (крилото) е най-малкото противоречиво.“

В течение на деня се появи нова транскрипция на казаното от Перес. Според друг журналист – Томас Мейхър – думите на мексиканския пилот били:

„Много ясно се вижда, че задното крило се огъва, но очевидно те (ФИА – б.р.) са извършили проверките и изглежда това е легално. Ясно е, че е извън правилата е колата е легална. Много съм изненадан.“

Почти в края на деня от самия отбор на Ред Бул решиха да направят уточнение.

„На въпрос за задното крило на Макларън той (Перес – б.р.) каза: „Очевидно е, задното им крило е извън правилата, а е легална кола“. Не е „нелегална“. С неговия акцент е възможно думата да се чуе във втория вариант“, гласи уточнението на Ред Бул

Става дума за английските думи legal и illegal – съответно легален, законен и нелегален, незаконен.

Перес заяви също така, че думите му са негово лично мнение.

„Ясно е, че не съм кой знае какъв експерт по техническите въпроси, но съм сигурен, че тимът (на Ред Бул) разглежда защо изведнъж това е позволено. Така че да, аз съм много, много изненадан“, допълни мексиканският пилот.

Макс Верстапен каза, че се вижда деформиране на крилото при високо натоварване.

„Може да е умно, може да не е умно решение, но в крайна сметка от ФИА зависи да реши кое е легално и кое не. Разбира се, това крило не бе използвано за първи път в Баку. Имаше го и на други писти. Предполагам, че е важно въпросът да се изясни. А и не е само задното, а и предното крило. Какво е позволено? Колко може да се огъва? Всички тези неща, нали? Така че просто трябва да изчакаме и да видим“, коментира Верстапен.