Корейската компания КИА Моторс стана лидер в провеждащия се за първи път международен Автомобилен Конкурс за Дизайн (Automotive Brand Contest), организиран от Германския Съвет по Дизайн (German Design Council).
Почетното жури обяви марката за победител в четири категории. В категорията Бранд Дизайн, където вотът се дава за цялостен дизайн, корейската марка бе отличена като „Best of the Best“.
В раздел Екстериорен Дизайн с акцент върху визията на автомобила, три модела на КИА бяха избрани за победители в отделните категории – компактният SUV Спортидж, новият модел в Б-сегмента – Рио и елегантната лимузина Оптима.
Спортидж и Оптима са притежатели и на престижните награди за дизайн red dot (КИА Оптима – best of the best) и iF наградата за продуктов дизайн.
„Изключително сме горди с отличията, които получиха моделите ни в новия конкурс за дизайн, чиято оценка е от голямо значение в автомобилната индустрия“, каза Главният дизайнер на КИА, Питър Шрайер. „С промяната в дизайнерската концепция придадохме ново лице на марката и отличителна идентичност. Титлата „Best of the Best“ в категория Бранд Дизайн е доказателство за творческата и високо професионална работа на международния дизайнерски екип на КИА. Наградите за моделите Спортидж, Оптима и Рио са отражение на усилията ни да създадем и приложим собствени дизайнерски решения и стандарти.“
Четвърто поколение КИА Рио, което отпразнува световната си премиера на международното автомобилно изложение в Женева по-рано тази година, не е усъвършенстване на предходния модел, а създаване на изцяло нов автомобил със собствен характер и индивидуалност. Атрактивната визия на модела е поредното доказателство за трансформацията на марката. Представителят в Б-сегмента е с подчертана странична линия, която създава усещане за динамика, а интериорът е изработен от висококачествени материали. Новото КИА Рио е с привлекателен дизайн, модерни технологии и изтънченост в сегмента на компактните автомобили.
Изцяло новата КИА Оптима по никакъв начин не наподобява предходните представители на марката в Д-сегмента. Питър Шрайер е главният дизайнер на атлетичния седан, разработван успоредно в двата центъра на КИА – Франкфурт, Германия и Ървин, Съединените Щати. След като официално бе представена на корейския пазар в средата на 2010г., КИА Оптима зае челна позиция в Д-сегмента в Корея като се превърна в първия модел на марката с подобно постижение.
Трето поколение КИА Спортидж инкорпорира типичните SUV параметри – позицията на управляващия превозното средство, чувството на сигурност и безопасност, завишен просвет. Всичко това е събрано в атрактивна, градска визия с неповторимо глобално излъчване. Ключов елемент в дизайна на Спортидж е съотношението между мускулестата му стойка и тесните, скосени стъкла. Най-екологичната версия на модела е оборудвана с 1,7-литров дизелов двигател, Старт/Стоп система и ниво на вредни емисии СО2 от едва 135 г/км.
Германският Съвет по Дизайн, организатор на новообразувания Автомобилен Конкурс за Дизайн, е основан през 1953 г. като инициатива на Германския Федерален Парламент. За кратък период от време Съветът се превърна в един от водещите световни центрове за върхови постижения в комуникациите и обмяна на опит в областта на дизайна. В независимата институция членуват 170 компании от и извън Германия.