Италианската писта Монца поставя уникални технически предизвикателства пред отборите от Формула 1. На нея се развива най-високата максимална скорост в календара на сериите, но не само чистата мощност е от значение за постигане на добро време в един тур.
– Монца е една от най-специалните писти за цялата година с прекрасна атмосфера и невероятно подкрепа от тифозите. Уникалността й от техническа гледна точка обаче е, че е единственото високоскоростно трасе за сезона. Всички отбори свалят на минимум аеросцеплението заради много дългите прави и по-малкото завои, заради които е препоръчително да има възможно най-ниско челно съпротивление – обяснява техническият директор на Заубер Джеймс Кий.
В Италия швейцарският отбор, както и повечето тимове в Гран при, ще използва аеродинамичен пакет за С29, разработен специално за Монца.
– В него са включени различни варианти на задно крило плюс съответните версии на предното крило, за да може да се напаснат. Най-важната част от настройките ще е да се намерят оптималните нива на аеродинамично прилепяне в търсене на възможно най-добро поведение на колата в секции като завоите Лесмо, шиканът Аскари и Параболика. В същото време е необходима достатъчно стабилност при спиране – това определено има значително влияние върху времената за обиколка. Важно е и преминаването на бордюрите, особено в първите два шикана, тъй като там са може би най-високи спрямо всички останали. Трудно е да определя някакви конкретни очаквания от тима ни, но ще работим упорито, за да свършим възможно най-добра работа – допълни Кий.