Световният шампион за 2007 г. Кими Райконен заяви, че независимо от това, че са минали повече от две години откакто си тръгна от Формула 1 и много хора и тимове са се променили, спортът си е тази среда, която той отлично познава. Новият болид бе показан вчера в интернет, но тук на пистата Херес в една огромна тента на практика се състоя същинското представяне на болида с типичните изказвания на пилоти и шефове.
Малко по-късно седна пръв в новия Е20 излезе и на пистата за две демонстрационни обиколки.
Кими не изглежда променен от времето, когато напусна Ферари и без да е излишно многословен, с тънък хумор и кратки изречения даваше гледните си точки по важни въпроси.
– Всичко премина дори по-лесно, отколкото очаквах в първия ми тест – категоричен бе финландецът, който се завърна в тима на Лотус Рено след две години в ралитата и опити в НАСКАР. – Не бих казал, че нещо изобщо ме притесни. Да, има някои бутон повече, но това са само още едно-две копчета.
За Райконен най-голямата промяна от времето, когато напусна, е в гумите, а за жалост той още няма реален опит с Пирели, които ще опита реално утре за първи път, защото тества с демонстрационни.
– В тестовете ще видим реалната ни скорост – каза Кими, без да се впуска в обяснения кога тимът отново ще започне да печели и да се бори за титлата. – Не зная кога би могъл екипът от Енстън отново да побеждава, но тук са много от хората, които са печелили и имат огромно желание да го направят отново. Не зная какво хората очакват от мен, но ще направя всичко, което е възможно. Ако колата е добра – може да печеля, но по-реалистично е да се опитваме да стигаме до подиума. Целта всъщност ще е максимум точки във всеки старт.
Според Кими той е имал и други опции за завръщането си във Формула 1, но е предпочел бившия тим на Рено, който вече е 100% собственост на Гении Кепитъл и е спонсориран от Лотус Карс, защото тимът е солиден и разбирателството е било пълно.
Според него изобщо не е имал съмнения дали да се върне.
– Формула 1 е върхът на автомобилния спорт и е повече от ясно, че ако има шанс, трябва да се възползваш от него – отбеляза още финландецът.
Шефът му Ерик Булие отново пък повтори, че е напълно уверен в мотивацията на шампиона и работата му в първите тестове е доказала силното му желание за успех.
– Идването на Кими даде нов тласък на работата в екипа ни – каза Булие, който допълни, че още е под напрежението от работата по колата в последните седмици, но е убеден в правилния избор на пилоти, дори и те да са без пряк опит в последния сезон.
От страна на Рено днес присъства отново Роб Уайт, който е шеф на отдела за двигатели за Формула 1 на френската компания от времето на Флавио Бриаторе и Фернандо Алонсо.
Той обясни, че макар двигателят да не е променян, както изискват правилата, все пак е работено много по всички програми, без обдухване и оптимизирането на всичко останало. От своя страна главният конструктор Джеймс Алисън се надява на повече мощност (15-20 к.с.) от по-късите ауспуси.