С лека мъгла и хладно време (4 градуса) пистата Херес посрещна пилотите от Формула 1 тази сутрин за началото на тестовете преди новия сезон. Мъглата забави пристигането на някои от частите за новия Ред Бул и колата се появи доста късно на трасето, но почти веднага след отварянето на трасето голямата част от останалите състезатели излязоха за първите си обиколки.
Най-бърз до обяд бе Кими Райконен, който бе и най-активен в изпитанията тази сутрин. До 13 часа на обяд той направи общо 50 обиколки и записа най-добро време от 1:19.670 мин. Втори се нареди Пол ди Реста с Форс Индия пред Нико Розберг (Мерцедес).
Освен Ред Бул само Дженсън Бътън изчака двайсетина минути да се постопли преди да се появи с новия Макларън.
В бокса на Уилямс пък се нуждаеха от малко повече време да подготвят току-що представения болид да Пастор Малдонадо, но се справиха бързо.
Останалите – Хейки Ковалайнен с новия Катерам, Ди Реста, Райконен, Торо Росо с Даниел Рикиардо и Камуи Кобаяши със Заубер започнаха проби без забавяне. Розберг и Де ла Роса на свой ред стартираха работа с колите на Мерцедес и Испания от миналия сезон и нови детайли. Нико например работи активно по новата система за стартиране тази сутрин.
Фелипе Маса също се появи сред първите на пистата с новото Ферари, цялото в аеробоя в задната част. 45 минути след началото бразилецът отново излезе на пистата за първа същинска серия с новото Ферари. Още бе доста хладно – 5 градуса, а асфалтът бе нагрят едва до 16.
Кими бе видимо най-активния пилот, който наистина търсеше скорост, а не само проверки и дори леко напусна пистата, но се върна бързо на асфалта.
Той пръв направи серия от 6 тура и оглави класирането, като равномерно подобряваше темпото си. След като вчера завъртя няколко обиколки с промоционална цел, имаше една идея по-добра адаптация към пистата. Същото бе и положението при Заубер, направили снощи няколко кратки серии, за да заснемат колата си.
Час и половина след началото на тестовете настилката вече бе с температура над 22 градуса. Слънцето щедро огря всички завои на пистата. Райконен вече имаше 24 обиколки, докато Бътън, Малдонадо и Ковалайнен така и не излизаха след първите си опознавателни турове.
В първите два часа моделът гуми, използвани от пилотите, бе новият медиум, с който караха интензивно Кими, Камуи и Фелипе.
Във Ферари проверяваха не толкова самото поведение на гумите, а влиянието на по-правоъгълния им профил (с по-голяма контактна площ) върху потоците около задната част на колата. Към обяд започнаха да тестват и системата си за стартиране.
Хейки Ковалайнен пък реши да пробва работа с твърдите гуми (хард) за новия сезон. Те имат състав като медиум от 2011 г., докато Бътън направи първата си същинска серия от 5 обиколки с меки (софт). Във Форс Индия и Макларън просто провериха работата на всички системи и час преди обедната пауза Бътън имаше 9 тура, а Ди Реста – 8, докато Кими вече бе натрупал 44.
Едва в този момент най-после на пистата се появи новият Ред Бул за първа опознавателна обиколка в ръцете на Марк Уебър. Температурата на въздуха вече бе 11 градуса, а на асфалта – 29. От тима обясниха, че забавянето на началото на подготовката е заради мъглата тази сутрин и късното пристигане на важни детайли.
Около обяд Уебър все пак направи първа бърза обиколка, и то с добро темпо, макар и на 4 сек от последното топвреме на Райконен. Веднага след това се доближи на 1,8 сек и зае пета позиция.