Аяо Комацу коментира предстоящия рейс уикенд в Саудитска Арабия. Шефът на Хаас не посмя да прогнозира какво точно ще е представянето на Хаас на трасето в Джеда, което включва много високоскоростни завои. Същевременно Оливър Беърман няма търпение да се завърне на пистата, където направи дебюта си в F1 преди една година.
Хаас продължава с доброто си представяне от началото на сезона. Екипът вкара и двата автомобила в точките по време на Гран при на Китай. В Япония Беърман финишира 10-ти и добави още една точка към актива си и този на отбра. Миналия уикенд Хаас отново класира и двата си болида в челната десетка. Така отборът вече има актив от 20 точки, който му отрежда 5-то място при конструкторите.
Този уикенд Хаас се отправя към Саудитска Арабия. На хартия пистата в Джеда не трябва да пасва добре на автомобила на тима заради своите много бързи завои и бърза смяна на посоката на движение. Затова Аяо Комацу се изказа доста резервирано и призна, че екипът ще бъде изправен пред огромно предизвикателство
„Джеда предлага уникалното предизвикателство на високоскоростна улична писта с малко възможности за грешка“, обясни Комацу.
Трасето в Джеда включва 27-завоя, като голяма част от тях са много близо до стени. Това на практика не остави никак места за допускане на грешки. За да се справят с това трасе, от Хаас ще направят сериозни корекции на своя болид.
„Обикновено ще работим с по-ниски настройки на челното съпротивление в сравнение с пистите, на които сме били досега тази година. Начинът, по който ще стабилизираме автомобила и ще накараме гумите да работят при такава конфигурация с ниско съпротивление, ще бъде от ключово значение“, отбеляза шефът на Хаас.
Тази промяна в настройките може да доведе до усложнения при поддържането на стабилността на автомобила и работата на гумите. До момента VF-25 се оказа стабилен автомобил, с изключение на уикенда в Мелбърн. Затова Комацу вярва, че отборът може да продължи възходящата си траектория. Но в същото време той призна, че е трудно да се предвиди какво ще бъде представянето в Джеда.
Трудно е да се предвиди как ще се представи VF-25 в Джеда“, коментира Комацу. „В последните три старта успяхме да използваме максимално потенциала на автомобила. Искаме да пренесем тази инерция и да завършим първия троен кръг за сезона – който е много взискателен за всички както на пистата, така и в нашите заводи – на възможно най-високо ниво.“
Гран при на Саудитска Арабия е специално състезание за Оливър Беърман. Младият британец направи изненадващ дебют на трасето в Джеда преди малко повече от година. Макар да нямаше никакъв предишен опит с тогавашния болид на Ферари, Беърман едва не стигна до Q3 и финишира седми в състезанието
„Това е и първата писта, която посещаваме тази година и на която Оли има предишен опит в състезания от Формула 1. Този опит със сигурност ще бъде ценен“, допълни Аяо Комацу.
Самият Беърман няма търпение да се върне на мястото, което е поставило началото на неговата F1 кариера.
„Много съм развълнуван да се върна в Джеда. Това е първото повторение на състезание в кариерата ми, което е доста готино“, каза Беърман.
„Това, че имам опит от миналата година, е много хубаво и полезно. Джеда беше връхната точка в живота ми досега, след като дебютирах с Ферари. Затова тази писта винаги ще заема специално място в сърцето ми.“
„Още преди дебюта ми в F1 ми харесваше да карам в Джеда заради високоскоростния й характер и тръпката от това да караш с такава скорост между стените. Затова с нетърпение очаквам да се върна и сега да имам зад гърба си пълен състезателен уикенд, а не само третата тренировка, квалификацията и състезанието. Би трябвало да бъде много хубаво“, добави пилотът на Хаас.
Другият пилот на Хаас Естебан Окон има приятни спомени от Джеда. През 2021 г. той беше на косъм от качва на подиума. Французинът спечели точки и в следващите два старта на градското трасе.
„Джеда е вълнуващо място Смятам, че тази писта е наистина взискателна към пилота. Тя е толкова бърза и има толкова много сцепление. Затова трябва да се доближиш до стената. Именно от това зависи колко време можеш да спечелиш – колкото по-близо до стената си, толкова повече обиколка ще спечелиш“, коментира Окон.
„Това е типът уикенд, на който един пилот наистина се наслаждава и усещаш потенциала на автомобил от F1. Там ще бъде изключително горещо, тъй като тази година пристигаме много по-късно от традиционното. Очаквам температури от близо градуса. Това ще бъде предизвикателство за всички нас и трябва да сме готови за жегата. Като цяло очаквам с нетърпение състезанието в Саудитска Арабия“, добави състезателят на Хаас.
Adding another chapter to our ‘25 scrapbook
#HaasF1 #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/WQaC5rqPhr
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 15, 2025