Начало Автомобили Комбито на Фабия – малко практичност

Комбито на Фабия – малко практичност

193
0

Започнаха продажбите на новата комби версия на Шкода Фабия. България и Англия са първите държави, в които автомобилът ще се предлага. И двете държави са добър пазар за марката, но и в двете има още много потенциал и то точно сред хората търсещи подобен тип автомобил – елегантното, но компактно комби с добра цена и функционалност.
В предната си част моделът не се отличава от хечбека, който се появи през миналата година. Разликите можем да открием едва зад предните врати. Дизайнът прилича и на Румстер.
Лично на мене ми харесва много, но мнението на колегата ми Йордан Севов е, че формата не е така успешна както на предишното поколение – така че дизайнът си остава въпрос на личен критерии.
Тук акцентът е най-вече върху практичността. За мен приятната визия на каросерията се съчетава с много впечатляващи показателите на багажното пространство и точно те следва да бъдат изтъкнати като едно от най-съществените предимства на модела. Обемът на багажника е увеличен спрямо предишното поколение с 54 литра и достига сега до 480 литра, а при сгъване на задни седалки – 1460 литра.
Разстоянието между капака и гърба на задните седалки се равнява на 960 мм, а след сгъването на задните места до предните седалки остава място с дължина 1627 мм.
Много практична иновация в багажното отделение са трите подвижни прегради (две в дясната и една в лявата част на багажника) за фиксиране на дребни предмети и пакети. Друга заимствана от по-голямата Шкода Октавия Комби полезна придобивка е самонавиващата се на ролка хоризонтална задна мека преграда, която се задейства само с лек натиск на пръста в задната част.
Новото комби наследява непроменено междуосево разстояние от 2462 мм и каросерията е удължена с 337 мм зад задната ос.
В сравнение със старата версия на Фабия комби, новото поколение е пораснало външно. Автомобилът е със 7 мм по-дълъг и с 46 мм по-висок. Основните габарити на колата са дължина 4 239 мм, ширина 1 642 мм и височина 1 498 мм.
Интериорът лъха на изчистеност и практичност. Дизайнерското оформление, подредбата, функционалността и използваните материали предната част на новото комби не се отличава от базовия хечбек и също както при него плътно се доближават до решенията, заложени от многофункционалния Румстер. Формите тук е пределно ясни и функционални. Качеството на материалите и изпълнението е добро за ценовия сегмент, в който колата се намира. Интуитивни за ориентиране и лесни за работата са бутоните по таблото и лостчетата зад волана.
Налице са достатъчно места за съхранение на всякакви необходими при пътуването предмети – поставки за очила, чаши, карти, монети.
Жабката е климатизирана и с и с достатъчна вместимост за малки бутилки.
Нивата на оборудване са четири – Classic, Ambiente, Sport и Elegance. Стандартно се предлагат релси на покрива, 12V изход и кора за покриване на багажния отсек. Повечето варианти, които карам са с Ambiente и Elegance. Без нищо излишно и драматично различно и двете са подходящи за модела, който като цяло не е претенциозен.
Новата Фабия комби има стабилно, нормално пътно поведение.
Ходовата част на Фабия и Румстер предлага устойчивост в завой и цялостна стабилност по принцип. Управлението е директно и точно и превръща шофирането в нещо леко.
В двигателната гама има включва шест мотора – три бензинови и три дизелови.
Базов е 1,2-литров бензин със 70 к.с., който определено не е особено динамичен, но пък средният разход е 5,9 л/100 км. Топверсията е 1,6 16V изцяло алуминиев двигател със 105 к.с. и 153 Nm максимален въртящ момент.
Дизеловите 3-цилиндрови двигатели са заети от хечбека. Базов е 1,4-литров, във версии със 70 и 80 к.с., където средният разход е съответно 4,8 и 4,6 л/100 км.
Карам колата с този мотор в малко по-силната версия и тя се представя добре. Въпреки малкия обем, дизеловата технология дава достатъчно въртящ момент и гъвкавост още на ниски обороти и това е по-добрия избор, ако колата ще се ползва предимно в града.
За чести по-далечни пътувания на разположение е и 1,9-литров TDI със 105 к.с. и 240 Nm максимален въртящ момент при едва 1800 об./мин.
Консумацията на гориво е едва 4,9 литра на 100 км, а максималната скорост – 191 км/ч.
Всички двигатели са екипирани с 5-степенна механична предавателна кутия, която е съвсем нормална като работа, съобразена точно с агрегатите. Това не че учудва никак на фона на информацията, че на практика целия пакет идва общо от групата VW.