Hyundai Motor разкри нови подробности за изцяло новaта KONA N. Първият спортен SUV на компанията ще се предлага с осемстепенна трансмисия с двоен съединител, известна като N DCT, чиято светквична работа носи още повече емоции зад волана.
N DCT осигурява завладяващото изживяване на секвенциална скоростна кутия с удобството на автоматична скоростна кутия.
Добавянето на N DCT ни позволява да разширим философията на поделението N: „ Fun to Drive “. Интегрирайки я в изцяло новата KONA N, ние даваме възможност да превърнем KONA N в истински „горещ SUV “.
Андреас-Кристоф Хофман, Маркетинг вицепрезидент в Hyundai Motor Europe.
N DCT: Специално разработена за динамично шофиране
N DCT е подобрената версия на разработената от компанията 8DCT, осемстепенна мокра трансмисия с двоен съединител. За да бъде подходяща за N моделите, 8DCT получи подобрения в издръжливостта, които позволяват да отговори на изискванията на натоварване на Hyundai N. В комбинация с 2,0-литровия T-GDI двигател тя дава най-добра динамика, като прилага уникални предавателни числа. Блокът за управление на трансмисията е калибриран за N, което води до по-бързо превключване и дава възможност за набор от ексклузивни функции на шофиране.
Технологията N DCT на Hyundai беше интегрирана за първи път във VELOSTER N, модел, наличен в Северна Америка и Корея. Като резултат от ценната обратна връзка от клиентите на Hyundai N, N DCT намери път и под капака на i30N. В случая с изцяло новата KONA N, Hyundai ще предлага горещия SUV ексклузивно с N DCT.
N DCT въвежда още по-динамични функции за шофиране
N DCT позволява ексклузивни динамични функции, които със сигурност ще внесат усмивка на лицето на водача: N Power Shift, N Grin Shift и N Track Sense Shift. Тези функции подобряват възможностите на автомобила, като използват специално управление на логиката на смяната.
N Power Shift (NPS) се включва, когато автомобилът ускорява с повече от 90 процента газ, като по този начин смекчава всяко намаляване на въртящия момент по време на превключване на предавките, за да достави максимална мощност на колелата. Това подобрява забавлението при шофиране, като създава усещане за натискане при смяна на предавките. Съпътстващият звук на гръм и трясък, идващ от ауспуха, подчертава спортното представяне.
N Grin Shift (NGS) максимизира работата на двигателя и DCT за 20 секунди. За да получи максимално ускорение, колата директно ще превключи на най-подходящата предавка. За да активира, водачът натиска специален бутон на волана и на клъстера започва обратно броене, показващо оставащите секунди за тази функция. След приключване на „усилването“ шофьорите трябва да изчакат поне 40 секунди, за да го използват отново. Тази функция позволява на водача да използва пълния потенциал на автомобила само с един бутон
– например, когато гони за най-доброто време за обиколка. Също така може да бъде от полза при изпреварване или влизането в магистрала.
И накрая, N Track Sense Shift (NTS) оптимизира адаптивното превключване за шофиране на писта, като помага на водача да се съсредоточи повече върху кормилното управление. Той разпознава кога условията са оптимални за динамично шофиране на писта и се активира автоматично. Въз основа на данните от автомобилния спорт, съчетани с поведението на водача, автомобилът избира правилната предавка и времето за превключване на предавките в спортни условия на шофиране, за да осигури оптимална производителност, точно като професионален пилот на състезателен автомобил.
Тези специални N функции са в допълнение към пет различни режима на задвижване на N Grin Control System: Normal, Eco, Sport, N и Custom.
За разлика от традиционните автомобили с автоматична скоростна кутия, при автомобилите на Hyundai с N DCT водачът може да избере да изключи функцията за пълзене. Когато функцията за пълзене е изключена и автомобилът е в предавка D, автомобилът не се движи автоматично, когато педалът на спирачката е освободен. В зависимост от водача, тази функция на пистата също може да бъде полезна за подобряване на комфорта и удобството. Режимът пълзене може да бъде активиран или деактивиран чрез N потребителски настройки.
Изцяло новата KONA N с N DCT също предлага на водачите възможност да превключат в истински ръчен режим с помощта на лоста за превключване на скоростната кутия. Логиката на N DCT в ръчен режим ще предотврати автоматичното превключване на предавките при достигане на границата на оборотите. По този начин ръчното управление позволява на водача да поддържа високи обороти, когато е необходимо за още по-спортно шофиране.
N DCT след обширна тестова програма
N DCT е тествана на легендарната писта Нюрбургринг-Нордшлайф за около 1350 обиколки само за издръжливост по време своята разработка. Мокрият DCT е оптимизиран за максимална издръжливост, за да отговори на изискванията на автомобилите N.
Емблематичната писта за Нюрбургринг е известна като една от най-предизвикателните писти в света. Със своите 73 завоя и 20,8 километра асфалт, тя е дом на собствения тестов център на Hyundai. Там се провеждат ускорените тестове за издръжливост на Hyundai. Всяка кола, участваща в тези тестове, обикаля Нюрбургринг поне 480 пъти (10 000 км) както в сухи, така и в мокри условия, симулирайки до 180 000 км тежко шофиране само за пет до шест седмици. Постоянната комбинация от силно ускорение, бързо спиране и тежки завои притискат автомобилите до краен предел, а променливите повърхности и извивките осигуряват върхови характеристики дори при неблагоприятни условия.
KONA N: „горещ SUV“ с 280 к.с. и N DCT
Изцяло новата KONA N с участието на N DCT ще бъде най-новото попълнение в семейството на Hyundai N, спортаната гама на Hyundai, вдъхновена от моторните спортове. Съчетавайки безкомпромисните характеристики на Hyundai N с комфорта и удобството на SUV, KONA N успешно продължава положения път от i30 N и i30 Fastback N. Любителите на димаичните характеристики ще оценят 2.0 T GDI двигателя с 280 к.с. Той разполага с плоска характеристика на мощността, която осигурява повече въртящ момент и мощност при средни и високи обороти. Новият по-висок въртящ момент използва повече от потенциала на двигателя в ежедневни ситуации на шофиране. Новата характеристика на мощността на двигателя също подобрява ускорението в средни и високи скорости и осигурява постоянно висока мощност дори при различни външни температурни условия.
Разходът на гориво и стойностите на CO2 за този модел все още не са определени.