Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Конструкторите тепърва ще избират решения за новите болиди

Конструкторите тепърва ще избират решения за новите болиди

19
0
Торо Росо STR9

Техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий бе пределно откровен на пистата Херес, след като новият му болид STR9 бе представен, че тази кола би могла да се развие като конструкция в много повече посоки, отколкото досега.

Конструкцията е наистина така направена, че да имаме доста повече пътища за развитие, отколкото досега. Всичко е различно и няма сигурност кои решения са по-добри – избраните в момента, например на носа или това, което предложиха Лотус или Ферари. Проблемът е, че все пак колата има някаква идея и няма да е леко да се промени веднага и да се постигнат същите резултати като при другите, които вече са тръгнали първоначално по този път – обясни англичанинът, когото смятат за един от най-талантливите млади конструктори във Формула 1.

На въпрос на ClubS1 какъв тип интеркулер има в новата кола, където за първи път двигателят не е Ферари, а Рено, Кий бе конкретен:

В момента сме с въздух-въздух и причината за това е, че създава по-малко проблеми и е по-прост като използване. Това ще е важно поне в началото. Като цяло обаче и в тази важна област, за която ме питате, може да има и друго решение – вода-въздух, както вероятно е при Ферари. Но всичко трябва да се прецени, да се видят предимства и недостатъци.

Кий обясни още, че обвързването с двигателите Рено е направено, за да се улесни преди всичко работата и с компонентите на Ред Бул, които се разработват в пакет с френските мотори. Новата 8-степенна скоростна кутия например ще идва директно от Милтън Кийнс, както и управлението на целия процес за движение на енергията и всичко е съобразено с повишения въртящ момент и т.н.

Торо Росо обаче все по-активно изгражда своите нови структури и прави практически всичко останало самостоятелно.