По традиция на върха сред моделите на Mercedes-Benz е голямото купе. С концепцията на S-класа купе Даймлер представи на международното изложение за автомобили (IAA) във Франкфурт ясна визия за следващата моделна генерация: с вълнуваща си външност и уверения си стил тя перфектно въплъщава дизайнерската философия на чувствената класика. Със забележителната си архитектура и ексклузивното оборудване четириместният автомобил убедително предефинира модерния лукс.
Чувствена класика като израз на модерния лукс – това е във фокуса на дизайнерите и представя сега философията на Mercedes-Benz. Целта е да се създадат изчистени форми и гладки повърхности, които да имат хай-тех излъчване и едновременно да предизвикват искрени емоции. Чувствената класика рефлектира и в трите основополагащи дизайнерски стойности за традиция, емоция и прогресивност. Те са пътеводната звезда и в зависимост от модела са акцентирани в различни аспекти. Mercedes-Benz създава мостове между модерното и авангарда и между традицията и прогреса. Всеки конструктивен тип има определена роля и самостоятелен характер, в зависимост от атрибутите, които са във фокуса на дизайна. Въпреки това един Mercedes-Benz винаги се разпознава като Mercedes-Benz. Защото заедно с новите насоки в развитието на стила дизайнерите черпят от живата традиция на генетичния фонд типични за марката стилови елементи.
– Дизайнът трябва да излъчва благородство! Защото дизайнът е най-добрият посланик на марката. В центъра на нашата работа е чувствената класика като израз на модерен лукс, защото това е същността на нашата фирмена философия – съчетанието от интелигентност и емоция – казва Горден Вагенер, вицепрезидент Дизайн в Даймлер АД.
С плавния си силует концепцията на S-класа купе въплъщава по модерен начин чувствената класика. Той се изразява в типичните за задното задвижване пропорции, акцентирани от характерната за Mercedes сигнатура Dropping-Line. Дългият преден капак с подчертани линии и изпъкнал купол, снишаващият се стъклен покрив с висок подпрозоречен кант, подчертаните колесни ниши както и 21-инчовите големи колела (265/35 R 21 отпред, 295/35 R 21 отзад) и визуално въздействащата широка задна част утвърждават претенцията на концепцията S-класа купе за шедьовър на автомобилната култура. При междуосово разстояние от 2945 мм купето е дълго 5050 мм, широко 1958 мм и 1409 мм високо.
Съответстващ на емоционалния характер на автомобила, страничният изглед се подчертава от Dropping-Line сигнатурата. Той утвърждава като с подпис типичните за марката пропорции. Линиите умишлено са ограничени до най-същественото. Така се създава неподвластна на времето чистота.
Преминаващата от страничната стена върху задния мост солидна форма създава усещането за лекота и динамика, дори когато автомобилът е спрял. Издадените повърхности и линии на страничната стена вълнуващо се преливат в задната част.
Интериорът се отличава със скулптурна елегантност и простота. Чувствена класика се излъчва от бялото арматурно табло, което със заоблената си форма напомня опашка на кит точно преди да се гмурне във водата. Както при целия интериор и тук доминират преливащите се линии: Горната и долна вълна създават една изчистена структура.
Архитектурата на арматурното табло е забележителна: Благодарение на новия пакет еърбег долната част на арматурното табло е великолепно скулптурно оформена. Горната част на арматурното табло изглежда така, сякаш т.нар. Top-Layer пластично се рее пред таблото. Чрез обгръщащия си дизайн арматурното табло сякаш прелива във вратите. Усещането за вълнообразно преминаване продължава и в облицовките на вратите.
Функционално и изчистено оформените алуминиеви елементи за управление са във вълнуващ контраст със заобикалящите ги авангардни форми. Върху плоскостта със свободна форма под смаления въздухозаборник се намират познатите за S-класата екрани във формат 8:3 и с диагонал от 30,7 см (12,3 инча). При концепцията S-класа купе, напълно остъклените цветни дисплеи могат да се накланят още по-полегато и изглеждат сякаш се носят свободно в пространството.
И при седалките, в унисон с целия интериор, има извънредно динамично и естествено преливане на линиите, което подчертава скулптурния дизайн на формите. Предните седалки извикват асоциация с изкуството на висшата мода с чувствените си линии, напомнящи на модел на модна дреха. В горната част на седалките страничните опори обхващат пътника като яка. Техните вертикални линии поддържат седалките чрез множество фини тръби. Кант на страничните опори, заедно с перфорацията на седалката, се грижи за контраста и допринася за спортно- елегантното усещане.
Концепцията на S-класа купе се задвижва от осемцилиндров двутурбинен двигател. От 4663 см3 работен обем той извлича 335 kW (455 к.с.). Максималният въртящ момент е 700 Nm. Автомобилът разполага с Intelligent Drive технологията на Mercedes-Benz. Благодарение на двете си „очи“ стереокамерата може да вижда триизмерно в диапазон до 50 метра пред автомобила и да забелязва обекти с „6D-визия“ в тяхното разположение в пространството и в движение. Тя обхваща около 500 метра от околното пространство пред автомобила. Данните от нея се свързват с тези от радарните и ултразвуковите датчици. Множество асистиращи системи наблюдават околния трафик. Това подпомага водача и осигурява безопасност за другите участници в движението.
Ходовата част също използва новата стереокамера – новата концепция на S-класа купе може предварително да разпознае неравностите на пътя с помощта на стереокамерата ROAD SURFACE SCAN и MAGIC BODY CONTROL настройва предварително ходовата част къмпредстоящото препятствие. От изображенията на камерата и от информациите за актуалното състояние при движение, електронният блок за управление постоянно изчислява най-добрата стратегия на настройка за преодоляване на неравностите, за да се избегне друсане в купето.