Косуърт увери екипите от F1, които ще използват двигателите им през 2010 г., че ще са напълно конкурентоспособни на тези на съперниците, въпреки че ще са ограничени на 18 000 об/м.
Конфликт се появи, тъй като първоначално ФИА гарантира разрешение на компанията да разработи своите агрегати за догодина на 20 000 об/м. Целта бе така клиентските мотори да могат да си съперничат с разработваните много повече време двигатели на заводските тимове. Но, за да избегне конфронтация с конкурентите си Косуърт реши да ограничи и своите агрегати на 18 000 об/м. От компанията обаче са сигурни, че трите нови екипа, на които ще предоставят двигатели, само могат да спечелят от това.
„Уверени сме, че в този си вид двигателят ни би бил наистина конкурентоспособен, тъй като започнахме разработката му достатъчно рано – съобщи изпълнителният директор на Косуърт Тим Рутсис. – Считам, че екипите изобщо няма да отстъпват на съперниците си в резултат на пренастройването на нашия двигател. Ако има нещо, мисля, че това ще са само преимущества – от намаляването на отнеманата температура от маслото, което означава по-малки радиатори и по-ниско челно съпротивление. Също така, когато двигател е на по-високи обороти, консумира повече гориво и се увеличават силите на триене, затова по-ниските обороти ще подобрят горивната ефективност.“
От Косуърт са провели симулация на представянето на новия двигател CA2010, работещ на 18 000 об/мин и според резултатите той ще бъде конкурентоспособен на агрегатите на останалите екипи от F1, обявиха от компанията.