Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ковалайнен най-бърз във втората свободна тренировка в Турция днес

Ковалайнен най-бърз във втората свободна тренировка в Турция днес

45
0

Пилотът на Макларън Хейки Ковалайнен даде най-добро време във втората свободна тренировка днес. Финландецът оглави класирането с време 1:28.841, което бе постигнато с автомобил, използващ по-твърдия тип гуми. След него на само 0.006 секунди остана Фернандо Алонсо, който бе най-добре класиралият се пилот, използвал меката смес.

По-меките гуми обаче не даваха предимство на почти никой от останалите пилоти, тъй като се износваха прекалено бързо. Всъщност пилотите на Скудерия Ферари дори бяха по-бавни с тях, защото прекомерното износване настъпваше прекалено бързо и в крайна сметка Фелипе Маса и Кими Райконен завършиха деня съответно на 11-та и 15-та позиция.

Подобна бе ситуацията и при пилотите на Макларън, които общо взето размениха позициите си спрямо първата тренировка. Техните автомобили определено не се държаха достатъчно добре с меките гуми, като накрая Люис Хамилтън остана 13-ти.

Дженсън Бътън и Рубенс Барикело обаче бяха стабилни, но пък и по-бавни, отчасти заради повечето гориво в болидите си. Но Бътън така и не успя да се пребори с огромното недозавиване на своя автомобил и отново се нареди на няколко позиции след съотборника си, който остана осми.

Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел успя да завърти само четири обиколки, преди да спре на пистата цял час преди края на сесията, тъй като почувства страхотни вибрации в колата си, най-вероятно причинени от нова повреда на една от полуоските на неговия RB5.

Този път Роберт Кубица се представи доста по-добре, след като направи две излизания с нови меки гуми на автомобила си, като и при двете записа по само три обиколки. При първото си появяване той даде пето време, а при второто постигна резултат 1:29.056, което бе достатъчно, за да се нареди трети в крайното подреждане за днес.

Пилотите на Рено като че ли се справят най-добре с кошмарния за всички осми завой на пистата Истанбул Парк, който освен пилотите, поставя и гумите на особено сериозно натоварване, а състезателят, който изпитва най-големи трудности при преминаването си през него е Люис Хамилтън, тъй като неговият агресивен стил на пилотиране не пасва особено добре точно на тази конфигурация.