Начало Formula E News Кран на пистата и липса на комуникация – пилоти във Формула Е...

Кран на пистата и липса на комуникация – пилоти във Формула Е недоволни от обясненията на рейс директора

1233
0
Posche Taycan, Формула 1, сейфти кар, кола за сигурност
снимка: ATP

Осмият шампионат на Формула Е стартира с две надпревари в Саудитска Арабия. В края на втората от тях се получи ситуация, която предизвика тревога и бурни реакции от страна на пилоти в първенството за електрически болиди. На пистата излезе кран, за да прибере ударения автомобил на Александър Симс. Това предизвика спиране на колата за сигурност, верижна реакция в колоната зад нея и няколко удара между състезателни автомобили. Коли пък преминаваха опасно близо до висящата на куката Махиндра на Симс.

След състезанието Хейзъл Саутуел от racefans.net зададе на рейс директора Скот Елкинс въпрос защо състезанието не е било спряно. Елкинс бе категоричен, че са били взети „всички предпазни мерки“, но не е очаквал прибирането на Махиндра-та да отнеме толкова време.

„Всичко трябваше да протече много гладко. Знаем къде е оборудването, къде се е случил инцидентът и къде трябва да откараме колата след прибирането ѝ. Въз основа на историческа справка и видяното в миналото всичко трябваше да отнеме около 4 минути, но не се случи така и това бе проблемът.“

Елкинс заяви също така, че сейфти карът е намалил скоростта си до под 10 км/ч, преминавайки покрай мястото, където се работеше по отстраняване болида на Симс

„Очевидно е, че сме взели мерки относно работата си. Но това е тясна, улична писта. Трудно е. Взимаме всички възможни осигурителни мерки, включително крайно сериозното намаляване на скоростта. Това вероятно бе единствената грешка – не дадохме знак на всички, че колата за сигурност намалява, защото тя наистина даде малко назад и нещата се объркаха.“

В the-race.com Елкинс е цитиран да казва: „Ясно е, че не беше нарочно. В конкретните обстоятелства бях изненадан от нещо, опитвахме да се справим със ситуация и не се включих по радиото, за да кажа на всички (какво става).“

Рейс директорът на Формула Е уточни, че изненадата била от спирането на крана на пистата.

„Това промени всичко и имаше домино ефект върху случващото се на пистата“, добави той.

Обяснението очевидно не е било достатъчно, тъй като Жан-Ерик Верн написа в социалните мрежи, че все още му е в шок от ситуацията.

„Още съм шокиран от начина, по който се случи краят на състезанието. Кран на пистата, спряла точно пред него кола за сигурност в сляп завой и удари между болиди назад в резултат на това. Не ни бе подадена информация… Изглежда хората не се учат от предишни грешки“, написа Верн.

Още вчера французинът изрази силно недоволство от работата на рейс директора.

„Той можеше да се включи по радиото и да каже: „Сейфти карът чака, ще спрете в трети завой“. Вместо това всички се удариха. Никаква комуникация. Никой не ни каза, че на пистата има кран и че ще спрем.“

Робърт Фрийнс обясни, че е бил точно зад Едоардо Мортара, когато колата за сигурност спря.

„Блъснах го и чувах само пукащия зад мен карбон. Кранът беше по средата на трасето и сейфти карът трябваше да спре. Ситуацията изобщо не бе добре комуникирана. Имаше достатъчно място (за реакция), дори да се озовеш на чакъл“, допълни Фрийнс.

Името на Елкинс бе споменавано във връзка със слуховете за смяна на рейс директора на Формула 1 Майкъл Маси.