Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Краят на една гума

Краят на една гума

35
0
гуми,Пирели

Опазването на околната среда се превърна във важна тема през последните години дори и в моторните спортове. Много фирми се ангажираха с конкретни мерки, които да намалят вредните емисии и материали използвани в автомобилостроенето.

Пирели също се включи с желание в това важно начинание и се отказа още през миналата година от използването на определени маслени продукти при производството на гуми. Италианската фирма е сред лидерите при преработката на използвани гуми. Пирели рециклира голяма част от своите гуми с изтекъл ресурс.

Това включва не на последно място и гумите използвани във Формула 1. Използваните гуми се транспортират веднага след всяка надпревара обратно в Дидкот. Там ги чака огромен шредер, който ги превръща на дребни парченца. Миналото на гумите няма особено голямо значение, защото в тази машина попадат и не малко гуми от обикновени автомобили. Всичко се преработва, за да бъде използвано отново.

Рано или късно обаче всички гуми отиват като гориво във фабрики от строителната промишленост. Те се изгарят при температури от 1400 градуса, когато от гумите не се отделят никакви вредни вещества, а единственото което остава е финна, безвредна пепел, която се смесва с различни строителни материали.

Този начин на преработка влиза в употреба през 2002 г., а през този сезон се предвижда близо 80000 гуми да намерят своя край в пещите.

„Природата и нейното опазване винаги са били важна част от нашата политика“, обясни Пол Хембери, спортният директор на Пирели. „Начинът, по който преработваме нашите гуми потвърждава тези мои думи. Много вероятно е трасето, по което идвате до пистата или дори самата писта, да е съставена от материали получени при рециклирането на нашите гуми.“