Криенето на истинското темпо от страна на Ферари по време на предсезонните тестове е притеснителен факт. Това смята главният съветник в екипа на Ред Бул д-р Хелмут Марко. В изпитанията на Каталуня пилотите на Скудерията Кими Райконен и Себастиан Фетел постигнаха най-добрите времена за всички дни, като германецът на няколко пъти връщаше газта на излизане на старт-финалната права, за да не разкрива истинската скорост на колата.
Според Марко явно в Маранело са достатъчно уверени във възможностите си, за да не показват нарочно пълния си потенциал. Нещо, което в близкото минало италианският тим не е правил. В тази връзка Райконен каза след края на тестовете, че е можел да бъде още по-бърз. Което означава, че е можел да свали няколко десети от топпостижението си – 1:18.634 мин.
„Колата на Ферари е много силна и също така надеждна, каза Марко пред Servus TV. – Това е разликата спрямо миналата година. Това, което ме притеснява е, че познавам Фетел много добре. Той нарочно вдигна газта в най-бързата си обиколка на старт-финала. И ако правиш нещо такова, това означава, че имаш вътрешна увереност и знания, че колата ти може много повече.“
Според Марко засега никой не е показал пълния си потенциал, тъй като не е използвал най-високите режими на работа на задвижващата система. Освен това не е било ясно кой с какво количество гориво кара. „Ако караш с 10 кг повече гориво, губиш 0.35 сек на обиколка, каза австриецът. – А от картите за управление на двигателя можеш да подобриш времето си с до 1 секунда. Но ако в Мелбърн температурите са същите, като в Барселона, то със сигурност Ферари ще са най-отпред.“
Марко също така обясни, че неприятностите с надеждността на болида са били сериозни, като всъщност всеки път проблемът е бил един и същ. Затова в тима не са направили прогреса, на който са се надявали по време на изпитанията. За първото състезание в Австралия тимът ще има много нови елементи, но цветовата схема на колата няма да се променя.