Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кризата в Уилямс не е в колите

Кризата в Уилямс не е в колите

71
0

Снимки: Sutton Images HP, BMW

С малко тягостно чувство си тръгнах от моторхоума на Уилямс в Хокенхайм. Бях говорила с техническия директор на отбора Сам Майкъл дълго. Много се борих да проникна в тима на Уилямс през последния месец, защото онова, което се случва там е наистина интересно, но нещата очевидно не са добри, тъй като има много напрежение и неискреност. Тимът е капсулиран и се опитва всячески да избяга от неудобните въпроси – защо колата не е бърза и няма ясни признаци това да се промени, какви биха били причините един мотор да бъде предпочетен пред друг, не е ли причината за кризата в пилотите.

Австралиецът се съгласи с мнението ми, че отборът не е там, където трябва. Но не и с това, че автомобилът не върви добре, опитвайки се да ме убеди, че имат нелоши резултати през сезона.

Обикновено толкова разговорливият Майкъл бе невероятно лаконичен и настроението му въобще не бе блестящо. Това едва ли е изненадващо, като се има предвид и че разговорът се състоя в крайно напрегнат момент – Уилямс още решаваха какъв двигател ще използват през 2006 г. (макар, че от сигурни източници бях научила, че всъщност знаеха, но имаше сериозни инструкции да не се казва нищо). Не било необходимо да се обтягат и без това сериозно разстроените връзки с BMW.

Разговорът тръгна от едно изказване на Денис от предишния ден – че Макларън е отбор, който съществува единствено, за да печели. Според мен това напълно би трябвало де е валидно и за Уилямс.

Така е, ние сме тук, за да побеждаваме. Правим всичко възможно години наред да печелим победи, шампионати – потвърждава Майкъл. – Но всеки отбор има периоди на успехи и несполуки. Това е нормално. Макларън, Ферари, Уилямс не са различни в това отношение.

– Но не сте там, където сме свикнали да ви виждаме. Защо?

Да, така е. Инвестирахме много пари в аеротунели – имаме два, модерни. Направихме и сериозно разширение. Това се отразява на представянето (както бе и с Макларън – б.р.). Нормално е, трябва време да се подготвят нещата, да потръгнат. Чак след това инвестицията започва да се връща. Ние се намираме в такъв период сега.

– Добре, а кога започна работа новата тръба?

Преди около 12 месеца. Отне ни 9-10 месеца да тръгне. Едва през последните два месеца реално се изпитват части за колите ни.