Роберт Кубица отправи остри критики към Формула Е. Бившият пилот от F1 обяви, че никак не харесва световния електрически шампионат и не възнамерява да се състезава някога там. Кубица също така заяви, че карането на болид от Формула Е е „все едно да правиш секс с надуваема кукла“.
Кубица е участвал в най-различни категории по време на състезателната си кариера. Разбира се, най-върховият момент за него бе първият му период във Формула 1. Кубица направи дебюта си в световния шампионат в средата на сезон 2006 с тима на БМВ Заубер. Тогава той замени напусналия Жак Вилньов
Кубица спечели единствената си победа в F1 по време на Гран при на Канада 2008. Това бе и най-добрата кампания в кариерата му във Формула 1. 39-годишният състезател остана в семейството на БМВ до края на сезон 2009. След това германският производител изтегли участието си от F1.
Еднократният победител в F1 премина в тима на Рено през 2010 г. Първата му кампания с френския отбор бе сравнително силна, след като той спечели два подиума.
Кубица имаше договор с Рено и за сезон 2011. За нещастие, той претърпя тежка катастрофа по време на рали, провело се няколко седмици преди началото на предсезонните тестове. В резултат на това полякът временно прекрати състезателната си кариера.
39-годишният състезател изчезна от света на F1 за повече от 5 години. През това време той се включи в европейския рали шампионат (ERC) и световния рали шампионат (WRC). Освен това Кубица участваше и в някои състезания с GT автомобили.
Кубица се завърна на стартовата решетка на F1 през 2019 г. с Уилямс. Преди това той бе резервен пилот на базирания в Гроув отбор. Той обаче изкара една доста тежка кампания, в която спечели една точка. В края на сезона той се раздели с Уилямс и премина в Алфа Ромео. Там той бе резервен пилот в продължение на три кампании и записа два старта през сезон 2021. Миналата година той окончателно се сбогува с Формула 1 и се фокусира изцяло върху състезанията за издръжливост.
Бившият пилот от F1 има известен опит във Формула Е. Опитният поляк направи самостоятелен тест на пистата „Донингтън парк“ през 2017 г. В крайна сметка обаче той отказа да се присъедини към изцяло електрическия шампионат
По-рано този месец Кубица отправи доста остри критики към Формула Е. Той призна, че не му харесва фактът, че автомобилите от този шампионат са почти безшумни и направи доста интересно сравнение.
„Не съм против електрическите автомобили за писта. Всъщност съм имал различни предложения и съм отказвал такива за много пари“, сподели Кубица.
„Според мен един автомобил за писта или състезателен автомобил трябва да издава шум. Имам една поговорка, но е лошо да я казвам на глас. Това е малко като да правиш секс с надуваема кукла.“
„Спомням си тази миризма на бензин. Това се случи през 2006 г. в питлейна, когато мина Рено-то на Алонсо. Тогава имаше онзи аромат, който ми напомни за картинга“, каза още полякът.
Тази година Кубица стана световен шампион в клас LMP2 на WEC заедно с Луи Делетраз и Руи Андраде. Полякът ще се прехвърли в категорията на хиперавтомобилите през следващия сезон с тима на AF Corse. Очаква се единият от съотборниците му да бъде протежето на Ферари Робърт Шварцман.
The Golden Era of endurance racing continues…
2024 will see 19 Hypercars on the grid, from 9 different manufacturers
#WEC pic.twitter.com/4ghlfdGoEv
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) December 5, 2023
Кубица не е първият пилото от F1, който отправя критики към Формула Е. Миналата година Себастиан Фетел също разкритикува електрическия шампионат и обяви, че той не е толкова екологичен, колкото изглежда. В същото време CEO-то на Формула Е Джеф Додс заяви, че „Формула 1 не е никак устойчив шампионат.“