Валентино Роси ще се състезава в WEC през 2024 г. 44-годишният състезател се включва в новата категория на шампионата LMGT3. Роси ще кара БМВ М4 GT3 за тима на WRT. Междувременно бившият пилот от F1 Роберт Кубица се прехвърля в категорията на хиперавтомобилите с AF Corse.
Valentino Rossi will race in the WEC in 2024!
Yes, you read that right. @ValeYellow46 will race in the LMGT3 class with BMW M Team WRT. He will be the first MotoGP World Champion to compete in a full season of our Championship! 💪#WEC #VR46 pic.twitter.com/cvITwjIuGx
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023
Роси бе избран да кара един от двата заводски подготвени автомобила БМВ М4 GT3, управлявани от WRT. Седемкратният световен шампион ще дели колата с още двата състезатели, които трябва да бъдат обявени своевременно. Зад волана на другото БМВ ще бъде Аугусто Фарфус. Бразилецът е дългогодишен заводски пилот на баварците
Доктора се прехвърля в WEC след прекарани две кампании в GT World Challenge Europe с отбора на WRT. В тях той караше автомобили на Ауди и БМВ. Тази година негови съотборници бяха Фарфус и Максим Мартин.
Роси няколко пъти изрази желанието да се състезава в WEC. Тази година той се включи в някои от подгряващите стартове на 24-те часа на Льо Ман и дори спечели един от тях. Сега Роси предприема следващата стъпка в кариерата си и се прехвърля в чисто новия клас на световния шампионат за издръжливост на ФИА.
„Много се вълнувам, че ще се състезавам в WEC. Това е следващата стъпка за мен. Вече ще участвам в световен шампионат, който не е само в Европа, а е в световен мащаб. Вече съм запознат с автомобила след този сезон. Разбира се, форматът с трима пилоти от три различни категории на изпълнение ще бъде нов за мен. Като цяло вярвам, че ще бъдем в много добра позиция“, сподели Роси.
БМВ е само един от общо девет производителя, които ще бъдат представени в LMGT3 в WEC през следващата година. Всеки един от тях ще бъде представен от два автомобила. Към БМВ се присъединяват марки като Ферари, Порше, Корвет, Астън Мартин, Ламборгини, Форд, Макларън и Лексус. Всички марки ще бъдат представени от отбори. При Ферари е AF Corse, а при Ламборгини- Iron Lynx. Партньор на Макларън е Унайтед Аутоспортс, на Форд- Протон Компетишън, Астън Мартин- Hear ot Racing, Корет- TF Sport. Всички автомобили от новата категория на WEC ще бъдат оборудвани с гуми Goodyear.
Междувременно Роберт Кубица се прехвърля в най-високата категория на WEC. 38-годишният състезател ще кара прототип Ферари 499P като част от тима на AF Corse. Все още не се знае кои ще са неговите съотборници. Единият от тях най-вероятно е Робърт Шварцман. Очаква се Ферари да не променя пилотския състав на двата титулярни прототипа
It’s official, Robert Kubica will race in Hypercar next year! 👊
The Pole moves up from LMP2, where he is reigning champion, and will drive the third Ferrari 499P entered in the top class with @AFCorse for the 2024 season.#WEC pic.twitter.com/N5kUXctLOc
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023
Вчера WEC публикува и стартовия списък в категорията на хиперавтомобилите. Тук се включват марки като Тойота, Ферари, Порше Пенске, Пежо и Кадилак. Към тях се присъединят новите попълнения- БМВ, Ламборгини, Алпин и Isotta Fraschini. По-рано тази година Гликенхаус обяви, че преустановява участието си в WEC заради финансови причини. В същото време отборът на Floyd Vanwall Racing бе изваден от списъка заради лимита на броя на участниците в WEC.
Сред участниците в категорията „Hypercar“ на WEC се наблюдава голям брой бивши пилоти от F1. Сред тях са Мик Шумахер (Алпин), Себастиен Буеми, Ник де Врис, Камуи Кобаяши и Брендън Хартли (Тойота), Уил Стивънс (Jota Порше), Андре Лотерер (Порше), Жан-Ерик Верн, Пол ди Реста и Щофел Вандоорн (Пежо), Данил Квят (Ламборгини) и др.
2024. A season unlike any other.
14 Manufacturers will be represented across Hypercar & LMGT3. The highest number of Manufacturers in FIA WEC history 👏#WEC pic.twitter.com/smWFJY8gcn
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023