Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кубица: Хокенхайм е по-нормална писта, би трябвало да сме бързи

Кубица: Хокенхайм е по-нормална писта, би трябвало да сме бързи

88
0

Първо отпадане за сезон 2010 г. във Формула 1 записа Роберт Кубица в миналия кръг от световния шампионат на пистата Силвърстоун. Полският пилот на Рено вървеше повече от добре до този момент, но случилото се не го обезкуражава и вече е готов да се върне в борбата на Хокенхайм този уикенд.

– Роберт, уикендът на Силвърстоун не бе никак лек за теб и приключи с първото ти отпадане от състезание за годината. Как го видя ти самият?

– Като цяло се борехме с липсата на прилепяне и разбрахме, че сме по-малко конкурентоспособни, отколкото в предходния старт. Всичко изглеждаше доста мрачно чак до последния квалификационен сегмент, но тогава успях да се класирам шести, което според мен бе доста изненадващо с оглед представянето ни до този момент. Още по-неочаквано – въпреки добрия старт и чудесната първа обиколка – бе това, че вървях трети в първата част [на състезанието]. Темпото ни обаче просто не бе на ниво и дори преди да се появи проблемът с полуоската колата не бе с обичайното си поведение. Според мен това в голяма степен се дължеше на характеристиките на пистата – най-зле дотук през този сезон вървяхме в Барселона и на Силвърстоун, като и двете трасета са с много високоскоростни завои.

– Очакваш ли Хокенхайм да пасне по-добре на R30?

– По-нормална писта е, с по-нормална комбинация от завои. Има две високоскоростни криви – в 1-и и 12-и завои, но останалото се преминава с ниска и средна скорост. Повърхността е много гладка, така че трябва да извлечем възможно най-доброто механично сцепление от автомобила. Има и една много дълга права, където трябва да си на ниво по отношение на максималната скорост. Вече всички болиди, с които се състезаваме, имат система за обдухване на задните крила, а това затруднява нас, тъй като понякога се налага да свалим нивото на аеропритискане, за да вървим достатъчно бързи в подобни участъци. Това обаче понякога ни коства добро представяне в завоите. Затова и ще търсим оптимален компромис в петък.

– Типовете гуми ще са много различни този уикенд – Бриджстоун предоставят смесите супер софт и хард. Пред какви предизвикателства изправя това отбора?

– На пръв поглед супер софт може да има проблеми дори в един-единствен квалификационен тур, а хард – да върви вечно! Времето и условията на трасето ще имат сериозно влияние върху поведението им. Но от личен опит очаквам, че ще ни е трудно да накараме мекия тип да работи добре, докато с твърдия всичко ще е наред. При толкова голяма разлика в смесите обаче, може да се окаже, че влияят по съвсем различен начин на баланса [на колите], а това е в състояние да превърне уикенда в истинско изпитания по отношение на гумите.

– Какви са очакванията ти?

– Ще се опитам да дам най-доброто от себе си както винаги и да извлека максимума от болида. Повечето ни съперници са и с F-duct, и с обдухвани с горещ въздух дифузьори, така че ни чака труден уикенд. А трябва да се убедим, че темпото ни е по-добро от това в последната надпревара. Но ако най-лошото ни представяне е като това на Силвърстоун, когато въпреки всичко имахме шанс да финишираме 4-и или 5-и, то аз ще се примиря с него.