Роберт Кубица записа осмо място в Гран при на Италия преди седмица и се надява да се върне в борбата в челото на колоната в предстоящата надпревара в Сингапур. Полският пилот на Рено харесва улични писти и споделя очакванията си за 15-ия кръг от световния шампионат на Формула 1.
– Как се подготвяш за състезанието в Сингапур?
– Сингапур е едно от най-трудните състезание за сезона. Трасето е много неравно и се бориш с колата през цялото време. Непрекъснато си в завои и единственото място, където можеш да си поемеш въздух за няколко секунди, е на старт-финалната права. Освен това програмата ни е странна – работим до късно, лягаме си още по-късно и ставаме следобед. Не чувстваме разлика в състезателния уикенд, но всяка година си е малко странно после да се върнеш към нормалните часове.
– Ти харесваш уличните писти. Очакваш ли с нетърпение тази?
– Да. Има много неравности, бордюри и трябва да се пазиш от грешки, защото мантинелите са близо – особено в последния сектор. Винаги съм харесвал карането там и въпреки че състезанието е дълго и изтощително, стават добри гонки.
– Върху какво се концентрираш по отношение на настройките?
– Аеродинамиката винаги е важна заради характера на трасето и множеството бавни завои, но и механичното сцепление трябва да е на ниво. Нужно е да намериш добро поведение на автомобила: за преминаване в кривите често се ползват бордюрите, така че е задължително болидът да се управлява леко, за да атакуваш и да извлечеш максимума от пакета. Другият фактор е този, че пистата е временна, така че нивото на прилепяне се развива през уикенда наистина бързо – по-бързо, отколкото на постоянно трасе. Така че трябва да се вземе предвид и еволюцията на асфалта, а това променя баланса на колата.
– Изкара отличен уикенд в Монако. Можеш ли да го повториш в Сингапур?
– Мисля, че трябва да сме внимателни и да не приемаме нищо за даденост. Вярно е, че трасето в Сингапур е най-близкото до Монако, но Монако беше преди повече от 4 месеца. Иска ми се колата да е толкова конкурентоспособна, колкото бе и тогава, защото за мен така би било по-лесно да стигна лимита от самото начало, а за инженерите – да работят по измъкването на последните частици от потенциала. Но всичко във Формула 1 се променя бързо и може да не е така. Подходът ми ще е както обикновено: ще имам предвид, че се борим с много силна група автомобили, а напоследък и екипи като Уилямс вървят наистина добре. Така че ще изчакаме и ще видим. Но определено се надявам на добро представяне.