Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кубица се надява F-duct-а на Рено да проработи на Спа

Кубица се надява F-duct-а на Рено да проработи на Спа

67
0

Роберт Кубица се надява да обърне късмета си през предстоящия уикенда за Гран при на Белгия, след като представянето му не бе на ниво в последните стартове от световния шампионат на Формула 1. Полският пилот на Рено отбелязва и че отборът за първи път ще има F-duct система на Спа-Франкоршамп, за която се надява да проработи възможно най-бързо.

– Спа е уникална писта – какви са предизвикателствата й?

– Спа е доста различна от всички останали писти, на които караме, защото има много високоскоростни завои, макар че изисква малко по-ниски нива на аероприлепяне – подобно на Канада. Заради това е доста трудно да се постигне баланс между достатъчно добро ниво на аеропритискане и максималната скорост, необходима за двете много дълги секции в началото и края на обиколката, където доста време се кара на пълна газ. На това трасе често има изненади и дори колата да е била бърза през целия сезон до момента, точно на Спа може да се окаже не толкова добра. От гледна точка на отбора, то за първи път ще имаме F-duct и се надяваме системата да проработи веднага, за да разполагаме с възможно най-много време да тестване и да извлечем максимума от нея.

– F-duct ще промени ли подхода към надпреварата?

– Вече видяхме тенденция използването на тази конкретна система да води до по-високи нива на аеросцепление от нормалните, защото те помагат за работата й със задното крило. Според мен това ще е промяната в подхода ни към Спа. Това е писта, където всички обичаме да караме, но представянето на болидите все още е от сериозно значение.

– Какво намират състезателите в Спа?

– Това определено е трасе, на което всички пилоти се радват и нямат търпение да карат там. Малко е по-различно от останалите: комбинация от по-ниско аеросцепление с високоскоростни завои, съчетания на криви – излизането от един завой извежда директно на влизането в следващия, има избор от множество състезателни линии. Дългите прави дават шанс за задминавания, а това означава добри и интересни надпревари.

– Изкара тежък уикенд в Унгария. Какъв ще е подходът ти към финалната част от сезона?

– След толкова дълга ваканция не мисля за последния старт, а за предстоящия. Краят на сезона няма да е лек, тъй като имаме само още два старта в Европа, а след това идват дълги пътувания до Азия, Южна Америка и Близкия Изток. Нямах късмет в последните три състезания, не взех никакви точки на Силвърстоун или в Будапеща. Затова ми се иска да се върна на предишните ни позиции: да печеля редовно точки и да се боря за наистина добри позиции. Мисля, че личната ми цел, както и на целия тим, ще е да скъсим разликата до топотборите през оставащите стартове.