Провеждането на квалификационни състезания в 3 Гран при уикенда през 2020 г. не е било одобрено от отборите, съобщава racefans.net. Това е станало ясно след днешната среща в Париж на отборите, ФИА и шефовете на F1.
За да бъде прието тяхното провеждане, те трябваше да получат единодушна подкрепа от отборите. А според информацията това не се е случило. Те все пак може да бъдат приети, ако получат пълна подкрепа от екипите преди началото на следващия сезон през март догодина.
Предложението е било в 3 уикенда – във Франция, Белгия и Русия, вместо класически квалификации, да има кратки квалификационни състезания. В тях 20-те пилоти да се подреждат в решетката в обратен ред на класирането си в шампионата (последният тръгва първи, 19-ият втори и т.н.). А класирането от това състезание да определя грида за надпреварата в неделя.
Идеята беше ако използването на този формат в тези 3 кръга се окаже успешно, то той да бъде въведен във всички състезания в шампионата за 2021 г. Това засега изглежда няма да се случи.
След днешната среща в Париж е станало ясно също, че няма да има сериозни изменения по предложените от ФИА правила за аеродинамиката на колите за 2021 г.
А това означава, че регулациите ще бъдат одобрени и публикувани до края на този месец, както беше според плана. Имало е предложение въвеждането на новите правила да бъде отложено за 2022 г., но то не е получило голяма подкрепа.
Малките изменения, които ще претърпят регулациите спрямо техния първоначален вид, са в резултат на опасенията на 6 отбора – Ферари, Мерцедес, Ред Бул, Хаас, Рейсинг Пойнт и Торо Росо, че ще има твърде малко възможности за развитие и иновации в определени области.
Прието е било да бъдат увеличени размерите на страниците на предното и задното крило. Така ще има повече място за логата на спонсорите. Идеята за въвеждане на стандартизирани спирачни системи очаквано е била отхвърлена.