Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на полпозишън за Гран при на Австрия

Хамилтън на полпозишън за Гран при на Австрия

37
0

Люис Хамилтън ще стартира от полпозишън в утрешната Гран при на Австрияq след като бе най-бърз в рядко драматично преминалата квалификация днес. Второ време записа съотборникът му в Мерцедес Нико Розберг, който обаче ще стартира седми заради смяна на скоростна кутия. До Люис от първа редица трябва да тръгне Нико Хюлкенберг с Форс Индия, постигнал трето време в инфарктните последни минути на квалификацията, когато пилотите смениха гумите си интермедия с ултрасофт. Немският пилот обаче чака резултат от разследване на стюардите за скоростта му при жълти флагове по-рано в сесията.

Четвърти остана Себастиан Фетел, който също е с наказание заради смяна на скоростна кутия и така сензационно от втора редица ще тръгне Дженсън Бътън (Макларън). След него останаха във финала днес Кими Райконен, Даниел Рикиардо, Валтери Ботас, Макс Верстапен и Фелипе Маса, които един след друг си разменяха позициите в последните секунди.

Квалификацията започна с много неизвестни най-вече за тима на лидерите от Мерцедес. Механиците работиха много активно по колата на Нико Розберг, след като сутринта се скъса горно А-рамо на задното ляво окачване. На екипа на немския пилот помагаха и хора от този на Хамилтън. Те смениха и скоростната кутия, което означаваше 5 места назад да старта. Същото наказание очаква и Фетел след смяната в началото на уикенда, но при Сребърните стрели нещата изглеждаха по-сложни, защото в последната тренировка те така и не можаха да решат проблемите си с гумите и да ги накарат да работят, както желаят. Едно допълнително изискване да не качват високо бордюрите поради опасност от нов проблем с работата на окачването щеше още повече да ги затрудни. Хамилтън бе един от първите още в самото начало на квалификацията и на последния завоя сякаш пробва окачването, като мина през бордюрите и веднага записа най-доброто време досега през целия уикенд – 1:07.014 мин, а след тур слезе и под 1:07 – 1:06.947 мин! Всички директно започнаха работа с най-меките гуми ултрасофт.

8 минути преди края на първата част на пистата се появи и Розберг, както и пилотите и на Ред Бул. Цялата задна част на Нико бе сменена. В същото време на пистата се счупи задното окачване на Серхио Перес, който една се движеше по пистата, но вече записаното време му осигуряваше продължаване напред. Нямаше обаче как окачването да бъде сменено за Q2.

В Мерцедес очевидно бяха намерили верния път в промените, защото още с първата си обиколка Нико записа най-доброто време – 1:06,690 мин. Втори пък с два поредни бързи тура стана Фетел – 1:06.761 мин! Верстапен записа 4-то време, пред Ботас, Райконен, Маса и Рикиардо.

1:44 минути преди края на първата част Данил Квят излетя върху бордюрите на последния завой, окачването се скъса и той буквално се разби в огражденията. Руснакът бе сред пилотите, заплашени от отпадане още в Q1 и очевидно се опита да е максимално бърз, като бе поредната жертва на бордюрите в Австрия.

 Квалификацията бе подновена за последните 104 сек, но на качването към втория завой гръмна двигателят на втория автомобил на Торо Росо. Механиците на Карлос Сайнц едва успяха да подготвят задвижващата му система. Имаше проблеми с батериите и в крайна сметка моторът на Ферари от 2015 г. не издържа. Така първата част трябваше да приключи на жълти знамена като от нея отпаднаха пилотите на Заубер, Квят, Рио Харианто, както и пилотите на Рено. Това позволи на Паскал Верлайн да продължи в Q2, и то с десето време.

Във втората чест пилотите бяха предупредени, че вече има риск от дъжд, като лидерите от Мерцедес отново бяха на пистата сред първите.

В тези първи обиколки Хамилтън бе по-бърз – 1:06.228 мин, Нико бе на 0,2 сек. След тях се наредиха пилотите на Ред Бул. Пилотите на Ферари сложиха суперсофт, а не ултрасофт, което означава различна стратегия за утре. Въпреки по-твърдите си гуми, Фетел записа трето време зад двете коли на Мерцедес. Райконен остана шести зад Рикиардо и Ботас, но пред Верстапен. От втората част бе ясно вече че отпадат Перес и Сайнц, освен тях не продължиха още Гутиерес, Верлайн (със супер представяне – 12-ти), Грожан и Алонсо.

В топ 10 влязоха Хюлкенберг и Бътън, който за първи път този сезон стигна финалната фаза.

В Ред Бул също сложиха червените гуми суперсофт на колите си – опитаха с тях да запишат по-добри времена и да имат стратегията на Ферари за утре. успяха да изпълнят задачата и утре както и Скудерията ще тръгнат със суперсофт, ако е сухо. В това време Кими сложи ултрасофт в края, а и пилотите на Мерцедес на свой ред смениха със суперсофт, но Райконен обясни по радиото, че започна да вали. Прогнозите за преваляване наистина имаше и във финалната част битката трябваше да е с гуми от типа интермедия, а слънцето междувременно отново изгря.

В тренировките с интермедия Ред Бул, Ферари и Бътън бяха доста бързи и пред тях се откри шанс, но изсъхваше светкавично и условията се променяха за секунди. Всички правеха сравнително дълги серии с интермедиите и в крайна сметка най-бърз с тях Хамилтън бе пред Бътън и Рикиардо. 3 минути преди края пилотите започнаха да спират за сухи гуми и драмата бе пълна. Гумите на всички бяха ултрасофт и след като един след друг пилотите подобряваха времената си, накрая Люис бе най-бърз и взе първата позиция. Розберг завърши с второ време пред повелия в първите обиколки Нико Хюлкенберг. След него се нареди Фетел, а сензационно пето време записа Бътън пред Райконен, Рикиардо, Ботас, Верстапен и Маса.