Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус показа E23 Hybrid

Лотус показа E23 Hybrid

49
0

Тимът на Лотус показа новия си болид за сезон 2015 г. във Формула 1 – E23 Hybrid.

Главният изпълнителен директор на тима Матю Картър посочи, че този автомобил е нова ера в историята на отбора – заради преминаването към задвижващи системи на Мерцедес и като краен резултат от усилията на екипа през последните месеци.

– Подобрения в конструкторския отдел, департаментите за аеродинамика и симулация допринесоха за развитието на една кола, която е огромна стъпка напред. Като отбор сме уверени, че новият автомобил заедно с попълненията в състезателния екип ще ни помогнат да запишем огромен прогрес и сме изпълнени с оптимизъм преди началото на новия сезон. Време е да оставим разочарованието от миналата година зад гърба си и да извлечем ползите от 12 месеца упорита работа. Готови сме да се върнем към полагащото ни се място в спорта – допълни той.

Техническият директор на тима от Енстън Ник Честър повтори казаното от Картър, че E23 Hybrid е огромна стъпка напред за Лотус. Той посочи, че проблемите с миналогодишния болид не бяха тайна за никого и отборът си е поставил за задача да работи по всеки, причинил грижи аспект от него.

– Регистрирахме прогрес в аеродинамичния тунел, както и в областта на охлаждането и разположението на системите. Очакваме E23 да се представи далеч, далеч по-добре от предшественика си. Най-голямата промяна за нас е, че работим с нов доставчик на задвижващи системи. Направихме я, защото изглеждаше – и продължава да е така – като че ли в тази област можем да постигнем най-голям напредък. Не става дума само за представяне, но и за издръжливост и управляемост, както и за монтиране и охлаждане. Е22 имаше добри данни от аеротунела, макар и да бе трудно да отключим потенциала му на писта, така че отделихме повече внимание на това да направим характеристиките на колата по-гъвкави – каза още Честър.

Техническият шеф на Лотус заяви също така, че миналогодишната забрана в средата на сезона на системата FRIC (front and rear interconnected) от окачването е оказала влияние върху представянето на тима и продължи:

– Окачването на E23 е спрямо променените правила – не се опитваме да обновим система, която по принцип е създадена да работи по различен начин. През 2014 г. научихме много в различни области и имаме да прилагаме куп уроци. Знаем, че сме направили голяма стъпка. Няма да сме наясно как точно ще се представи болидът ни, докато не излезем на писта, но със сигурност очакваме значително по-силен сезон в сравнение с миналата година.

Лотус завърши на осма позиция при конструкторите миналогодишния шампионат на Формула 1. Отборът взе едва 10 точки след особено труден сезон. За 2015 г. за тима ще продължат да се състезават Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо. Венецуелецът разказва за началото на работата с Мерцедес в ексклузивно интервю за ClubS1, което ще може да намерите в следващия брой на списанието.