Ромейн Грожан се радваше да види името си начело на класирането в последния ден тестове на пистата Каталуния. Той обаче отбеляза, че все още не е ясно кой по каква програма работи по време на изпитанията.
Пилотите на Лотус бяха най-бързи в три от четирите дни на трасето до Барселона – Пастор Малдонадо в четвъртък и събота, Грожан – в неделя. И двамата бяха много доволни от E23 Hybrid и заявиха, че колата е огромна стъпка напред в сравнение с миналогодишния автомобил.
Грожан направи 111 обиколки в неделя, като работи по различни настройки и прави симулации. Той каза, че е било страхотно отново да кара Е23 и продължи: „Условията бяха доста сложни – имаше сериозен вятър, особено в началото, но автомобилът вървеше чудесно. Това ни позволи да изпълним всичко, което бяхме планирали, макар в един момент да се наложи да си променям траекторията, тъй като вятърът пречеше на болида! Постигнахме добър напредък с баланса и настройките в рамките на деня, като през втората му половина поведението на E23 бе значително по-добро след направените промени. Покрихме обещаващо количество километри. А и винаги е хубаво да видиш името си най-отгоре в класирането, въпреки че е твърде рано да се знае какво правят всички останали.”
Техническият директор на Лотус Ник Честър заяви, че първият тест в Барселона бе много добър за тима от Енстън – с „чудесна издръжливост и окуражаващо представяне”. Според него най-положителната характеристика на E23 досега е именно здравината на колата, тъй като тя позволява на екипа да прави всички останали тестове.
„Хубаво е, че Ромейн бе в болида, за да можем да добавим неговата информация към тази, която вече ни дадоха Пастор и Джолион [Палмър]. Вятърът направи работата по баланса трудна, но изпълнихме състезателна симулация, както и други тестове. Имаме много обиколки зад гърба си, тоест разполагаме с доста материал за работа в следващите три дни преди да се върнем на пистата”, каза още Честър.