Начало Рали Латвала увеличава преднината си, Ожие отпада тотално

Латвала увеличава преднината си, Ожие отпада тотално

30
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала от отбора на Фолксваген увеличи преднината си в генералното класиране след края на втория ден на рали Германия. Финландецът спечели пет от седемте проведени днес отсечки. Така преднината му пред Крис Мийк от Ситроен достигна близо минута.

Сериозен инцидент след вчерашното изхвърчане от трасето претърпя пък световният шампион Себастиен Ожие. Французинът стартира деня като първи автомобил, но още във втората отсечка за деня излетя отново с висока скорост в лозята.

За радост Ожие и неговият навигатор Жулиен Ингарсия отново се отърваха само с уплаха. Повреда в структурата на спасителната клетка обаче означаваше, че поправката няма как да стане в рамките на трите разрешени от регламента часа и това означаваше тотално отпадане за екипа.

„Инцидентът се случи на около километър след старта на осмия етап“, разказа Ожие след катастрофата. „Бях на шеста на дълга права. Тогава дойде лек десен завой след скок. Скокът се оказа по-дълъг, отколкото ми се искаше и при приземяването изгубих контрол над задната част. Ударихме се в мантинелата и оттам паднахме в малко дере с малки дървета.

Най-важното в момента е, че и двамата сме добре. В болницата преминахме през задължителните прегледи. Колата пое голямата част от удара и бе сериозно повредена. Това означаваше, че няма как да стартираме в утрешния ден, защото се налага поправка във фабриката.“

„Много съм доволен от днешния ден, защото успях да увелича преднината си и нямах никакви проблеми“, заяви от своя страна Латвала. „Условията бяха доста тежки, защото непрекъснато се редуваше сух, влажен и мокър асфалт. Едно от сериозните предимства на Льоб в рали Германия бе умната работа с гумите. Когато внимаваш да не ги прегрееш, те са твой приятел. Ако ги прегрееш веднага започват проблемите. Опитах се да ги запазя и нещата функционираха чудесно. Утре ще имаме сериозен шанс да спечелим ралито, като имам добро чувство.

Тиери Нювил с Хюндай, който претърпя сериозен инцидент на шейкдауна все пак се движи трети, само на броени секунди зад Мийк. Неговият съотборник Дани Сордо е четвърти, а пети е Андреас Микелсен с Фолксваген. Мико Хирвонен с Форд е шести.