Начало Други Ламборгини изтегля участието си от двата класа на WEC

Ламборгини изтегля участието си от двата класа на WEC

84
0
Ламборгини SC63
снимка, Георги Тодоров

Ламборгини изтегля участието си в WEC. Италианският производител няма да се включи в класовете Hypercar и LMG3 на световния шампионат за издръжливост през следващата година. Вместо това Ламборгини ще насочи изцяло усилията си към IMSA.

Ламборгини се изтегли от световния шампионат за издръжливост на ФИА. Марката прекрати участието си в класовете Hypercar и LMGT3.

Бъдещето на италианците беше под въпрос след изказване по-рано този месец. Тогава ръководителят на програмата Рувен Мор призна, че Ламборгини може да напусне WEC или IMSA. Той посочи, че екипът не разполага с достатъчно средства и ресурси, за да обслужва повече от два прототипа

Името на Ламборгини липсваше в списъка на участниците в WEC за 2025 г. Следователно стартовата решетка няма да включва очакваните 40 автомобила. Вместо това те ще бъдат 37.

Ламборгини публикува официално съобщение и „определи в пауза“ програмите си за WEC с SC63 LMDh и Huracan GT3 EVO2. Италианците на промяната в спортния правилник на WEC. Той задължи всичко производителите, състезаващи се в Hypercar, да използват два автомобила. Тази година Ламборгини използваше само един прототип SC63 заедно със своя партньор Iron Lynx. Другата машина беше в IMSA и се включи единствено в 24-те часа на Льо Ман.

От Ламборгини заявиха, че новият регламент „променя условията, при които марката влезе в шампионата тази година. Той също така вече не е в съответствие със стратегията на компанията.“

„Поради това Ламборгини прецени своите възможности и избра да се откаже от участие в FIA WEC през 2025 г. Същевременно марката ще остане ангажирана с разработването на SC63, продължавайки участието си в IMSA SportsCar Championship в САЩ“, се казва в изявлението на марката.

Италианците намекнаха за желанието си да се завърнат в WEC с SC63. „Да се състезаваш на най-високо ниво е чест за Lamborghini Squadra Corse и остава амбиция за следващите години“, се завършва съобщението.

Ламборгини добави, че оттеглянето от WEC ще му позволи да „съсредоточи усилията“ върху разработването на състезателната версия GT3 на новия Temerario, представен през лятото. Колата трябва да бъде пусната в продажба през 2026 г.

Ламборгини не обясни каква ще бъде програмата в IMSA. Тази година екипът ще се фокусира единствено върху кръговете за издръжливост от сериите, започващи с 12-те часа на Себринг през март

Очакванията са Ламборгини да работи с други отбор. По-рано тази седмица Iron Lynx обяви, че ще си партнира с Мерцедес в клас LMGT3. Италианският отбор най-вероятно приключи отношенията си с марката от Фолксваген Груп.

В стартовия списък на WEC за 2025 г. има общо 18 машини в клас Hypercar. Тук се включват двата прототипа на Астън Мартин и тези на Jota Кадилак. В списъка отсъства Isotta Fraschini. Италианците изтеглиха участието си след състезанието в Сао Пауло поради финансови причини. В крайна сметка Isotta Fraschini няма да се завърне в топ категорията на световния шампионат за издръжливост.