Ламборгини намалява програмата си в състезанията за издръжливост. Италианският производител не изключва изтегляне на участието си от WEC или IMSA, тъй като не разполага с достатъчно бюджет и ресурси за поддържането на повече от два хиперавтомобила SC63.
По всичко изглежда, че Ламборгини ще намали заводската си програма за 2025 г. Марката не изключва да се състезава само в един шампионат. Не се знае дали това ще бъде световния шампионат на издръжливост (WEC) или американския му еквивалент IMSA. В момента Ламборгини има участие и на двете места заедно с тима на Iron Lynx
Ламборгини прави пълни преразглеждане на състезателната дейност с прототипа SC63 LMDh. Според главния технически директор на марката и ръководител на моторспорт програмата Рувен Мор, на масата са всички възможности. Тук се включва пълното прекратяване на програмата през 2025 г.
Мор обясни, че причината за това преосмисляне е новото регулаторно изискване на ФИА. Федерацията задължи всички производители, които се състезават в класа Hypercar да използват два автомобила. В момента има марки като Кадилак и Ламборигини, които имат по един прототип за целия сезон.
„В момента проучваме всички възможности за следващата година“, каза Мор. „Най-големият проблем за нас е, че вторият автомобил [в WEC] не беше предвиден. Това поражда някои проблеми, свързани с поддържането на втория автомобил по адекватен начин.“
„Желанието ни беше да продължим да участваме с един автомобил в IMSA [през целия сезон] и с един автомобил в WEC. Сега обаче сме в ситуация, в която трябва да намерим начин да управляваме два автомобила в WEC и един в IMSA. Може да се окаже, че трябва да решим в коя програма да се състезаваме“, добави техническият директор на Ламборгини.
Запитан дали прекратяването на програмата с SC63 е най-малко вероятният вариант, той отговори: „Да, със сигурност. Мога да кажа, че това може да бъде всеки вариант. Нашето желание и ясна цел е да продължим“, добави Мор.
Ламборгини е част от Фолксваген Груп. Но според Мор, италианците са много по-скромни от останалите съперници, които се състезава в WEC и IMSA. Това са Порше, БМВ и Кадилак.
„Ние се различаваме от другите производители, защото сме съвсем нови в тази област на моторните спортове“, каза Мор. „Squadra Corse [отделът за моторни спортове на Ламборгини, който управлява проекта LMDh] разполага с по-малко от 30 души. Преди правехме състезания с GT3 автомобили. Това е още една стъпка за нас. Не можеш да растеш от седмица на седмица“, каза още техническият директор на Ламборгини.
Ако Ламборгини изтегли програмата си от WEC няма да може да се включи в 24-те часа на Льо Ман. Правилата на шампионата вече не позволяват на даден производител да участва директно в легендарната надпревара и трябва да има поне едно участие преди това
Тази година Ламборгини се състезаваше с един прототип SC63 през целия сезон с екипаж Данил Квят/Мирко Бортолоти/Едоардо Мортара. Италианците имаха много тежка кампания, изпълнена с липса на темпо и технически проблеми. Ламборгини не финишира последните два старта в Япония и Бахрейн и остана седми при производителите с актив от 11 точки. Най-доброто класиране за марката е 10-то място в Катар, Имола и Льо Ман.
For the first time ever, the Lamborghini Squadra Corse logo got a bold new look! This redesign shows off our fearless spirit and drive to push limits in motorsport.#Lamborghini #LamborghiniSc pic.twitter.com/7MrZxHqXdB
— Lamborghini Squadra Corse (@LamborghiniSC) November 11, 2024