Ламборгини вдигна покривалото на хиперавтомобила SC63 LMDh. Новата машина на италианският производител ще направи дебюта си на писта през 2024 г. Ламборгини SC63 ще се състезава както в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC), така и в американския му еквивалент IMSA.
Embrace the future of speed with our awe-inspiring hybrid marvel – the Lamborghini SC63. A masterpiece dedicated to endurance, innovation, and an indomitable spirit.
Get ready, because we’re going Beyond Racing. #LamborghiniSc #LamborghiniSC63 pic.twitter.com/DaJKXrOcpa— Lamborghini Squadra Corse (@LamborghiniSC) July 13, 2023
Ламборгини показа своя хиперавтомобил от клас LMDh по време на фестивала на скоростта в Гудууд. Името на модела е SC63. Номенклатурата съчетава SC, използвано за тройката специални автомобили, разработени от отдела за моторни спортове на Lamborghini Squadra Corse. Тук се включва и състезателния номер, използван успешно от отборите, управляващи Хуракан GT3, който е взет от годината на създаване на италианската марка – 1963 г.
Ламборгини работи заедно с Iron Lynx. Италианският отбор ще използва прототипите в WEC и IMSA. Понастоящем екипът управлява автомобил Хуракан GT3 EVO2 №63 както в IMSA, така и в GT World Challenge Europe Endurance Cup.
Прототипът Ламборгини SC63 е разработен в партньорство с френския конструктор Лижие на базата на следващото поколение прототипи LMP2.
Италианският хиперавтомобил разполага с изцяло нов 3.8-литров V8 двигател с две турбини. Той е разработен от инженерите на Ламборгини специално за състезателната програма на марката.
Двигателят е с конфигурация „cold V“. Това означава, че турбокомпресорите са монтирани извън ъгъла на наклон на двигателя, което улеснява охлаждането и обслужването му. Освен това решението „cold V“ намалява масата и оптимизира центъра на тежестта на автомобила. Това решение, съчетано със специално разработен аеродинамичен баланс и отношение, е определено като най-ефективното за постигане на най-добро сцепление на гумите и перфектен баланс, управляемост и постоянна скорост както в една обиколка, така и в състезания на дълги разстояния.
Мощността на двигателя и хибридната система е стандартна за автомобилите от категория LMDh. Затова тя е ограничена от нормативната уредба до 500 kW (778 к.с). Захранващият блок се управлява от електронен блок за управление на Бош. Наборът от правила на LMDh определя стандартна скоростна кутия, акумулаторна батерия и мотор-генератор (MGU). Това помага да се намалят разходите за разработка на прототипа на Ламборгини.
Инженерите на Ламборгини са успели да упражнят своето влияние върху всички аспекти на автомобила. Въпреки че скоростната кутия е стандартна за всички автомобили LMDh, все още има възможност тя да се персонализира според изискванията на марката, включително избора на предавателните числа и приплъзването на механичния диференциал
„SC63 е най-усъвършенстваният състезателен автомобил, произвеждан някога от Ламборгини. Той и следва нашата пътна карта „Direzione Cor Tauri“, начертана от марката за електрификацията на нашата продуктова гама“, сподели председателят и главен изпълнителен директор на марката Стефан Винкелман. „Възможността да се състезаваме в някои от най-големите състезания за издръжливост в света с хибриден прототип отговаря на нашата визия за бъдещето на високоефективната мобилност, демонстрирана за леки пътни автомобили благодарение на пускането на Revuelto. SC63 LMDh е стъпка към най-високите етажи и към бъдещето на моторните спортове за Lamborghini Squadra Corse.“
Прототипите ще бъдат облечени в позната ливрея в съответствие с маркировката, която се вижда на Хуракан GT3. SC63 ще се предлага в зелено „Verde Mantis“, с черна лента „Nero Noctis“ върху купето, предния капак, карбоновия дифузьор, задната перка и крилото. Автомобилите ще бъдат оцветени в зелено, бяло и червено в цветовете на италианския трикольор. Те ще носят марката на дългогодишния партньор на Ламборгини- швейцарския производител на часовници Роже Дюби.
Ламборгини ще разчита на общо шестима пилоти, които ще карат два прототипа. До момента са известни четири от тях. Първите двамата са дългогодишните заводски състезатели на марката Мирко Бортолоти и Андреа Калдарели. Към тях се присъединяват бившите звезди от F1 Ромен Грожан и Данил Квят. Останалите двама пилоти ще бъдат обявени своевременно.
„Тази година отбелязваме не само 60-годишнината на нашата марка, но и десетата годишнина на Squadra Corse. Това е подразделението за моторни спортове на Ламборгини“, каза ръководителят на отдела за моторни спортове Джорджо Сана. „През последното десетилетие постигнахме страхотни резултати. Започвайки от нулата, ние спечелихме някои от най-престижните състезания за издръжливост в категорията GT за нашите серийни състезателни автомобили. Сред тях са три победи в класа на 24-те часа на Дайтона и две поредни победи на 12-те часа на Себринг. Сега сме готови за най-голямата ни стъпка в бъдещето на моторните спортове, като се съизмерваме с най-добрите производители в света.“
A new Hypercar is born. Please welcome the Lamborghini SC63, set to race in the FIA World Endurance Championship top class in 2024.#WEC #Lamborghini #LamborghiniSC #IronLynx pic.twitter.com/PZdIfHB0VX
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 13, 2023