Ланча може да се върне в световния рали шампионат. Това твърдят различни източници. Наскоро Ланча направи първи намек, че обмисля завръщане към ралитата в бъдеще след възобновяването на марката HF.
Италианският автомобилен производител беше свързван със завръщане в световния рали шампионат след публикации в италианските медии през 2023 г. Ланча на практика е най-успешната в историята на WRC, след като е спечелила 10 титли при конструкторите (1974-1976, 1983, 1987-1992 г.)
През последно време Ланча започна възраждането си като автомобилна марка под ръководството на Стелантис. През февруари италианците пуснаха на пазара новия си изцяло електрически хечбек Ypsilon.
Ланча вече възобнови своята легендарна марка HF, която присъстваше на автомобилите, печелили титли- Фулвия, Стратос и Делта от миналото. Всички те бяха управлявани от HF Lancia Racing Team, основан от Чезаре Фиорио през 1963 г.
Новото лого на HF ще се появи върху високопроизводителните пътни автомобили на Ланча, като се започне със специално HF издание на Ypsilon, планирано за 2025 г.
По време на представянето на HF главният изпълнителен директор на Ланча Лука Наполитано предположи, че производителят разглежда възможността за завръщане към ралитата. На този етап обаче пълните намерения остават неясни.
„По повод дебюта на филма Race for Glory [филм за борбата на Ланча за титлата в WRC през 1983 г.] в големите италиански кина, имам удоволствието да представя новото лого HF. То ще дебютира върху New Lancia Ypsilon HF, преди да бъде използвано върху бъдещите високоефективни версии на марката“, сподели Наполитано.
„След представянето на първият автомобил от новата ера, ще направим още една крачка напред по пътя към Ренесанса. Искаме да подчертаем най-бруталната и радикална душа на марката и нейния ангажимент да се съсредоточи върху моделите с висока производителност. Ще се завърнем в ралитата? Работим по този въпрос“, добави главният изпълнителен директор на Ланча.
За момента не се знае в каква точно категория ще се завърне Ланча. Предположенията са, че марката няма да се отправи директно към топ категориите на WRC Rally1 или Rally2. По-вероятно е участие в някоя от по-ниските категории в рали спорта
Понастоящем Стелантис има двама представители в Rally4: Пежо 208 Rally4 и Опел Корса Rally4. И двата автомобила се базират на една и съща платформа, като използват най-важните общи елементи (двигател, скоростна кутия, концепция на окачването).
Коментарите на Наполитано идват след обявените от ФИА широкообхватни реформи за ралитата от най-високо ниво. Те включват промени в техническите и спортните правила наред с реформи в промотирането на шампионата.
Догодина ФИА възнамерява да премахне хибридното задвижване от автомобилите за Rally1 и да намали допълнително производителността на автомобилите чрез промени в аеродинамиката и въздушния ограничител. Така машините ще се доближат до тези от Rally2. Точните подробности за предложените аеродинамични промени все още не са потвърдени от ФИА.
The new LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA has been presented in Milan. It’s the first 100% electric Lancia equipped with S.A.L.A., Lancia’s latest intuitive and immersive infotainment system.#Lancia #NewLanciaYpsilon #Cassina #LanciaIsBack pic.twitter.com/gaqDFidttb
— Lancia (@lancia_official) March 11, 2024