От началото на сезон 2023 във Формула 1 отборът на Астън Мартин се представя неочаквано добре и за самия екип. Фернандо Алонсо записа 5 подиума в 6 старта, а най-лошото му класиране досега е четвъртото място в Азербайджан. Съотборникът му Ланс Строл обаче е далеч от такова представяне и това проличава в отборния актив. Астън Мартин е на второ място при екипите със 120 точки. Мерцедес е само с 1 точка по-малко на третата позиция. При това резултатите на осемкратните световни шампиони са по-слаби в сравнение с тези на Алонсо. Само един пилот обаче трудно може да се бори за целия тим. Няколко анализа от последните дни сочат Строл като слабото място в екипа от Силвърстоун.
Ланс Строл е син на основния акционер в отбора на Астън Мартин Лорънс Строл. Предполага се, че това бетонира позицията му в тима. Резултатите му досега през сезон 2023 обаче не са добри. Има две отпадания – в Саудитска Арабия и Монако, четвърто място в Австралия плюс още две класирания в точките и едно състезание извън топ 10. Приносът му за актива на тима му до момента е едва 27 от всичките 120 точки.
снимки: Спас Генев
„В момента Строл изглежда е най-голямата заплаха за мястото на Астън Мартин в първенството. В Мерцедес демонстрират предимството от това да разполагаш с двама топ пилоти – екипът е само на точка назад на трета позиция и Астън Мартин започва да усеща напрежението“, се казва в анализ на the-race.com
„Разликата в актива му с този на Алонсо е най-голямата между съотборници. Строл е изправен срещу феноменален пилот. Алонсо му взе и седемте квалификации. Но дори да предположим, че Строл, който е съвсем адекватен Гран при пилот, логично е зад съекипника си по този показател, то той не постига достатъчно добри резултати спрямо собствените си стандарти.“
„Строл може и да не бъде заклеймяван, ако не побеждава постоянно пилотите на Мерцедес и Ферари. Отборите в средата на колоната обаче стават по-конкурентоспособни и е съвсем реален рискът да губи от състезатели на Алпин, Алфа Таури и Макларън, както откри самият Строл, управляващ иначе един от водещите в момента автомобили.“
В анализа се посочва също така, че все още е рано да се разсъждава дали Ланс Строл трябва да запази мястото си в Астън Мартин. Въпросът обаче неминуемо ще възникне, ако канадецът не подобри представянето си.
снимки: Спас Генев
В друг анализ – на racingnews365.com – се посочва, че преди време Алонсо определи съотборника си като бъдещ световен шампион, но сегашната форма на Строл е повод за тревога.
„Най-просто казано, ако той не внесе промени, ще струва на Астън Мартин златен шанс да завърши втори при конструкторите“, се казва в този материал
„Строл преминава през промяна в нагласата относно начина, по който се състезава. Досега той основно бе част от пилотите в средата на колоната. Да караш там, надявайки се тук-там да стигнеш до Q3, е нещо абсолютно различно в сравнение с това да имаш кола, способна да се бори за полпозишън и редовни подиуми. Ако Алонсо трупа класирания в топ 3 с този автомобил, то другият болид на отбора би трябвало да е някъде наблизо в подреждането. И дори от време на време пред съекипника си. На Астън Мартин е нужно Строл бързо да подобри представянето си. В противен случай рискува някои неудобни въпроси какво може да струва на отбора огромната разлика между двамата му пилоти.“