Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лауда: Може да обявим заместника на Розберг в края на януари

Лауда: Може да обявим заместника на Розберг в края на януари

25
0
Ники Лауда,Хелмут Марко

Председателят на борда на директорите на Мерцедес за F1 Ники Лауда заяви, че решението за това кой ще замести Нико Розберг в тима може да бъде взето чак в края на януари 2017 г. Причината за това е, че екипът води трудни преговори с набелязаните пилоти. Преди 5 дни Сребърните стрели обявиха, че името на заместника на Розберг няма да бъде обявено преди 3 януари 2017 г. Сега изглежда, че заради сложните дискусии това ще се забави още повече.

„Надявахме се на по-бързо решение, но преговорите се оказаха трудни, заяви Лауда пред австрийската Servus TV. – Има два сценария. Единият е да вземем млад пилот като Верлайн, който може да бъде като Верстапен или да не бъде. Другият е да вземем опитен състезател. Още мислим върху това. Може чак в края на януари да знаем по кой от двата пътя ще поемем.”

В студиото с Лауда бе неговият сънародник и приятел Хелмут Марко. Главният съветник в екипа на Ред Бул се заяде с Ники, че в Мерцедес явно нямат доверие на програмата си за млади пилоти, тъй като по негова информация Верлайн няма да е пилот на Сребърните стрели догодина. А той е именно протеже на Мерцедес. На което Лауда отговори: „Трябва да поправя казаното. Програмата ни за млади пилоти е за това те да трупат опит. Можем да дискутираме дали Верлайн е готов (за Мерцедес) или не. Но искам да ти напомня, че Мак Верстапен бе твърдо в Торо Росо, докато руснакът (Дани Квят) вече не караше както трябва. Чак тогава преместихте Верстапен в Ред Бул.”

Марко отвърна: „Добре, Верлайн е много млад, но без риск, не е интересно. Вземате Ботас, но трябва да дадете на Уилямс двуцифрена отстъпка (в милиони) по сделката за доставка на двигатели (смята се, че са 10 милиона евро). Също трябва да купите място на Верлайн в отбор, който използва задвижваща система от друг производител (има предвид Заубер с моторите на Ферари). А имате бюджет от 22 млн. евро, които Розберг щеше да ви струва.”

Лауда също така разкри, че ако Ботас отиде в Мерцедес, спортният шеф на немския тим Тото Волф ще трябва да изостави ролята си на мениджър на пилота. Това е било записано в договора на Волф още при присъединяването му към тима. Освен Волф, мениджъри на Ботас са още Мика Хакинен и Дидие Котон.