LCR Хонда потвърди идването на Зарко. Френският състезател се присъединява към екипа на Лучо Чекинело от началото на 2024 г. Така той отваря нова глава в кариерата си и приключва тригодишния си престой в Прамак Дукати.
The news you already know!💥😉
LCR Honda CASTROL is proud to announce the signing of Johann Zarco.
The two-time Moto2 World Champion will join the team in 2024!Bienvenu, Johann! 🤝#LCR #NotBreakingNews #MotoGP pic.twitter.com/1aaqEg9Z6u
— LCR Team (@lcr_team) August 22, 2023
Зарко е един от най-опитните пилоти в MotoGP. Французинът се присъединява към премиерния клас през 2017 г. Преди това той спечели две поредни световни титли в средната категория Moto2.
Понастоящем Зарко е част от отбора на Прамак Дукати. Преди това той е карал за Tech3 Ямаха, КТМ, LCR Хонда и Авинтия Дукати. Зарко има 19 подиума в MotoGP, но продължава да търси първата си победа в най-високото ниво на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ
Още в началото на месеца се появи информация, че Зарко ще заеме мястото на Алекс Ринс в LCR Хонда. Испанецът реши да продължи кариерата си в Ямаха, където заменя Франко Морбидели.
Миналия уикенд Зарко обяви, че напуска екипа на Прамак Дукати след прекарани три сезона. 33-годишният състезател също така потвърди присъединяването съм към LCR Хонда.
„Въпреки добрите резултати в продължение на три години с отбора на Прамак, беше трудно да подпиша нов договор с тях. Има много конкурентни пилоти на Дукати и много млади момчета. Затова изглежда, че беше трудно дали ще остана там, без значение дали е с Прамак или някой друг отбор, който използва техни мотори“, каза Зарко в края на миналата седмица.
„Офертата и дискусията с Хонда и Чекинело бяха доста интересни. Имам възможност да работя по проект в продължение на две години, въпреки възрастта ми. Хубаво е да отвориш нова глава като спортист и да направиш най-доброто, на което си способен. Познавам добре себе си, когато съм на мотора и мога да дам добра информация“, продължи Зарко. „Израснах много от 2019 г. насам, когато имах труден период с КТМ. Но Хонда е друга история. Дори и да се борят сега и да нямат печеливш мотор в момента, те все още са Хонда и имат силата да се върнат, ако намерят правилния път за развитие. Затова бъда много горд, ако мога да участвам в това. Също така ще се радвам, ако имам принос за бъдещите успехи на марката“, добави Йохан Зарко.
Предполага се, че договорът на Зарко с LCR Хонда е за две плюс една години. Така той ще остане в MotoGP поне до края на сезон 2025
„Много сме развълнувани да приветстваме Йохан в екипа. Вече са налице всички необходими подробности и подписи в договора“, заяви Лучо Чекинело.
„Това е завръщане в отбора, след като прекарахме известно време заедно през 2019 г. Още тогава вече видяхме неговия потенциал и работна етика. Все още има много състезания и работа за вършене през този сезон, но очакваме с нетърпение началото на този нов проект през 2024-та“, добави шефът на LCR Хонда.
2024 plans: sorted! ✅@JohannZarco1 is ready for a new chapter with @lcr_team 🔜#MotoGP pic.twitter.com/HvY684P4kj
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 22, 2023