Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Верстапен и Сайнц в последната сесия на Албърт парк

Льоклер пред Верстапен и Сайнц в последната сесия на Албърт парк

1700
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Пирели

Шарл Льоклер бе най-бърз в последната свободна тренировка на пистата Албърт парк преди квалификацията за Гран при на Австралия. Втори се нареди Макс Верстапен с Ред Бул. Трети бе съотборникът на монегаска във Ферари Карлос Сайнц.

Температурата на въздуха бе 18 градуса в началото на последния час за подготовка, а тази на пистата – 26 градуса. Времето на пистата Албърт парк бе мрачно и облачно

Първите пилоти на пистата бяха състезателите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис. Последва ги Валтери Ботас с Кик/Заубер. Тимът от Хинвил е с ново предно крило и в отбора бяха доволни от поведението на колата с него. Все още се обсъждаше ситуацията в Уилямс и решението Логан Сарджънт да бъде изтеглен за сметка на Алекс Албон, който разби колата си. Според първоначалните оценки щетите по болида на пилота с тайландски корени възлизат на около половин милион долара. Освен това работата на Уилямс ще претърпи промени, включително плановете за новости.

Изборът на пилотите в началото на третата тренировка бе между гуми хард и медиум. Екипите не бързаха. От Ред Бул започнаха работа с медиум. Макс Верстапен се обади по радиото, че има проблем със спирачките. 10 минути след старта на сесията той и Серхио Перес бяха единствените пилоти с бързи обиколки, по-малко от половината състезатели имаха изобщо турове в този момент.

15-ина минути след началото на сесията Люис Хамилтън и Джордж Ръсел излязоха на пистата с гуми софт. От Мерцедес казаха, че са направили множество промени след петъчните тренировки. Меки гуми сложи и Норис, както и още пилотите на Хаас и Естебан Окон от Алпин. Изборът на Ферари бе за медиум. След 20 минути работа в таблицата имаше едва 8 времена. Карлос Сайнц бе пръв с 1:16.791 мин. Верстапен бе на 0,309 сек, следван от Перес, Шарл Льоклер, Норис, Ръсел, Албон и Хамилтън.

Към средата на тренировката таблицата постепенно се запълни с времена. Фернандо Алонсо последен остана без бърза обиколка. Хамилтън се опитваше да разбере къде губи, докато Льоклер излезе четвърти. Ланс Строл бе пети – най-добре класиралият се в този момент пилот със софт. Шарл даде второ време, доближи се на 0,296 сек до съотборника си и се възмути от друг болид пред себе си: „Едно е сигурно – винаги има един Астън Мартин по средата!“

Подреждането в средата на тренировката бе Сайнц, Льоклер, Верстапен, Перес – и четиримата с медиум. Следващите в подреждането Ръсел, Хамилтън, Строл, Алонсо, Пиастри, Кевин Магнусен бяха със софт

Ръсел се възмути по радиото, че постоянно се озовава зад съотборника си Хамилтън на пистата.

Люис раздели двете Ферари-та и бе само на 0,015 сек зад Сайнц. Ръсел също се качи нагоре – до третото място пред Льоклер, Пиастри и Верстапен.

От Ферари сложиха софт за финалните 10 минути на сесията. Примерът им бе последван от абсолютно всички останали. Сайнц не можа да подобри собственото си най-добро време и остана на 0,057 сек от него. Ръсел записа най-добър първи сектор, след което влезе в трафик. Льоклер даде трето време. Верстапен каза, че болидът му се пързаля прекалено и не е по-бърз в края на сесията.

На самия финал на тренировката Верстапен все пак записа първо време. То обаче веднага бе подобрено от Льоклер, който оглави подреждането с 1:16.714 мин. Сайнц остана трети, следван от Хамилтън, Ръсел, Алонсо, Перес. Топ 10 допълниха Пиастри, Строл и Норис.