Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на полпозишън за Гран при на САЩ, финалният най-бърз тур на...

Льоклер на полпозишън за Гран при на САЩ, финалният най-бърз тур на Верстапен изтрит

6335
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Пирели

Шарл Льоклер спечели първата позиция за Гран при на САЩ. Макс Верстапен бе по-бърз от пилота на Ферари с 0,005 сек, но постижението му бе изтрито заради нарушаване ограниченията на трасето. До състезателя на Скудерията на първа редица ще се нареди Ландо Норис с Макларън. Трети се класира Люис Хамилтън (Мерцедес).

Температурата на пистата бе достигнала 43 градуса до началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка за неделната Гран при на САЩ. Тази на въздуха бе 35 градуса. Над Circuit of the Americas (COTA) грееше слънце, а трибуните бяха почти пълни с фенове.

Около половината пилоти започнаха квалификационни серии още в началото на Q1. Изборът на всички бе софт

Първото време бе на Пиер Гасли – 1:37.529 мин. То веднага бе подобрено от завършващите след него първите си бързи обиколки състезатели. В Астън Мартин се бяха справили най-накрая със спирачките на Ланс Строл и той също се появи на пистата, след като на практика изтърва цялата тренировка по-рано.

След като всички направиха първи бързи опити начело в класирането бе Нико Хюлкенберг с 1:36.235 мин. На 0,235 сек зад него бе Макс Верстапен. Пилотът на Хаас бе прескочен от Гасли с 0,077 сек по-силно постижение. В зоната на изпадащите бяха Кевин Магнусен, Даниел Рикиардо, Карлос Сайнц, Гуаню Жу и Логан Сарджънт (единствен все още без време). Китайският пилот на Алфа Ромео се озова в тази зона, след като рейс контролът анулира бързия му тур заради нарушаване границите на трасето.

Сайнц излезе пръв с 1:35.824 мин, а Шарл Льоклер бе точно зад него – на 0,295 сек. Постижението на испанеца избута Алекс Албон под чертата.

В последните три минути на Q1 на практика всички бяха на пистата и имаше сериозен трафик. Верстапен даде първо време – 1:35.346 мин. Сайнц бе втори, следван от Перес и Льоклер. Хамилтън излезе начело с 1:35.091 мин. Албон се измъкна девети, което свали Юки Цунода в зоната на изпадащите. Там се озова и Фернандо Алонсо. Даниел Рикиардо даде десето време, Кевин Магнусен – седмо. Алонсо и съотборникът му Ланс Строл, който също се озова в дъното, не прескочиха Q1. Заедно с тях от битката след цялото разместване отпаднаха още Хюлкенберг, Албон и Сарджънт.

След финала на първия квалификационен сегмент най-недоволен бе Хюлкенберг, който вървеше силно в началото на Q1. Причината да се окаже сред отпадналите бе неспазване границите на трасето. Джордж Ръсел пък каза на екипа си, че не знае какво се случва с колата му. Той бе 14-ти – на над секунда от съотборника си Хамилтън.

Пилотите на Ферари първи започнаха квалификационни серии в Q2

Льоклер записа първото време – 1:35.888 мин. След като всичките 15 пилоти, класирали се за втория квалификационен сегмент, записаха бързи обиколки начело бе Верстапен пред Оскар Пиастри, Окон, Гасли. Сайнц не бе доволен от поведението на Цунода. Испанският пилот на Ферари се обади на тима си, че е необходимо състезателят на Алфа Таури да е по-внимателен, както и че това би трябвало да се отбележи като нарушение.

Извън топ 10 бяха Рикиардо, Магнусен, Жу, Сайнц и Норис (без време след анулиран тур за неспазване границите на пистата). Льоклер за момент помисли, че времето му е било изтрито заради ограниченията на трасето. След това установи, че постижението му е валидно. От Ферари също го успокоиха, че всичко е наред.

При следващите бързи опити Льоклер даде първо време – 1:35.004 мин. Сайнц бе веднага зад него, на 0,298 сек. Верстапен се вклини между пилотите на Скудерията, като той бе само с 4 хилядни от секундата по-бавен от Шарл. Следваха Норис и Пиастри. В подреждането позициите постоянно се променяха с всеки следващ бърз тур. Хамилтън излезе трети, Ръсел бе девети. Под чертата бяха Цунода, Жу, Ботас, Магнусен и Рикиардо.

Верстапен застана пръв на изхода от питлейна малко преди началото на Q3

Нидерландецът зададе темпото с 1:35.081 мин. Льоклер бе по-бърз с 0,252 сек, слизайки под 1:35 мин. Сайнц даде трето време, Норис бе четвърти. Пиастри бе следващият пилот, който завърши първия си бърз опит в Q1 и се нареди пети. Окон даде шесто по сила постижение. Ръсел влезе пети в класирането преди Перес да го измести от тази позиция. Хамилтън пък отиде втори, на 0,056 сек зад Льоклер. Времето на Ръсел бе анулирано.

Верстапен изрази бурно недоволство по радиото от собствения си съотборник. Той питаше какво е това поведение в последния завой. След това започнаха финалните опити на класиралите се в топ 10 състезатели.

Льоклер подобри собственото си постижение до 1:34.723 мин. Норис излезе втори. Верстапен бе с 5 хилядни от секундата по-бърз от Льоклер и оглави подреждането. Този тур обаче бе анулиран заради ограниченията на трасето, което го върна шести. Така пръв остана Льоклер, следван от Норис и Хамилтън. Сайнц бе четвърти пред Ръсел, Верстапен, Гасли. Осми се нареди Окон, Перес бе девети, а Пиастри остана десети.